lördag 17 maj 2008

Tillbaka i kylan

Så där, nu är jag hemma igen. Vi flög igår kväll från 25 graders värme i Bryssel till nattfrost i Finland.... brrrr!!! Det kändes så otroligt skönt att under ett par dagar få gå med bara fötter i tåsandaler, och ärmlösa tunna skjortor. Idag är vinden här så isande kall trots solen att jag höll på att frysa ihjäl då vi var till trädgårdscentret mitt på dagen. När ska det bli sommar här egentligen???

Det blev inte så regnigt i Bryssel som jag befarade. Temperatur på 20-25 grader och halvmolnigt var riktigt perfekt. Endast några enstaka små droppar kom under torsdagen då vi vandrade mellan parlamentet och kommissionen. Däremot så vräkte regnet ner på torsdag kväll då hela gruppen (31 pers) skulle vandra iväg till middagsrestaurangen, det kom ett riktigt kraftigt åskskyregn. Vatten började också droppa ner på disken i receptionen, det kom från genom lamparmaturerna i taket!! Det blev för oss att beställa taxibilar, vilket dröjde rätt länge. Men researrangörerna bjöd på ett glas vin i den intilliggande restaurangen under tiden, så det gjorde inte så mycket.

Hur gick det då med all min packning? Ha ha, det var mycket som var packat i onödan (som om jag inte visste det...). Kunde ha lämnat hem en kjol, en klänning, två par skor, ett par byxor, en tröja, två bälten, ....

Inga kommentarer: