måndag 19 maj 2008

Spänd förväntan...

... börjar det vara inför fredagens resa till Stafettkarnevalen. Nångång halv 4-tiden i morse lär Dottern ha varit ute på gården och lockat på katten (som var inne). Nångång före 6 hade hon klätt på sig och gått ut med hunden, jag vaknade lite över 6 av att någon var i duschen - det var hon med Jakky, som fått smutsiga tassar... Skoldagen + eftis hade varit helt kaotiska, vilket jag gott kan förstå. Då hon kom hem efter skolan sket Jakky inne på golvet (jag antar att hon inte ville släppa ut honom på gården eftersom hon hade en kompis med sig hem), vilket hon löste med att putsa bort det och torka parkettgolvet - med Pledge möbelpolish...... Ikväll var det "Lilla stafettkarnevalen" på centralidrottsplanen, ett slags genrep inför veckoslutet. Dottern deltar i 5 x 80 m mixed, hon sprang nästsista sträckan och klarade det riktigt hyfsat. I Hfors ska hon också delta i blandstafett på gräsplanen. Hon börjar vara spänd inför resan och funderar över mycket, det sätter förstås sina spår. Vi blir tvungna att sätta stopp för kompisar de tre återstående dagarna för att försöka hålla henne någorlunda på rätt spår, det vill så lätt "braka iväg". Imorgon ska både hennes och Sonens klass på bussutfärd till en liten djurpark, en bit norrut.

Nu dags att ge sista matportionen åt Jakky, ta ut honom på en runda, och sen har jag ännu att plocka ut vilka av de 19 som sökt jobbet som ekonomiassistent som jag ska kalla till intervju.

3 kommentarer:

Annika sa...

Förstår att din dotter känner sig spänd över resan till H-fors. Det är ju rätt långt att åka för henne.
Men det är nyttigt. Min flicka var i NYC på teater och dansresa när hon var 10. Jag tror att jag var mer nervös än vad hon var...

StrandMamman sa...

Det är lite extra hos oss på grund av att hon har ADHD, så hon speedar upp väldigt ofta och snabbt, och den bristande impulsivitetskontrollen gör att hon då hon får en tanke eller idé så verkställler hon den omedelbart. Man borde alltid vara i närheten, och ha ögon i nacken... Som tur var åker hennes skolassistent med henne, annars skulle jag säkert ha varit tvungen att åka med.

Annika sa...

OK, Strandmamman, ja det blir ju lite annorlunda då. Jag förstår precis...
HOPPAS att det ska gå jättebra!!