torsdag 8 maj 2008

Ny roll

Jag har fått en ny roll i mitt liv. Från att den här veckan ha varit yrkeskvinnan med en stor roll i att vårt samkommunfullmäktige i förrgår godkände förslaget att sälja Handelsinstitutsfastigheten för en miljon euro, har jag ikväll gått till att vara mamman som för första gången fixar bakverk åt Dottern då hennes klass imorgon ska sälja vid CityMarket till förmån för lägerskolan de ska ha om två år..... jag som inte är något bakningsgeni utan snarare tvärtom, har t.o.m. en gång lyckats med konststycket att sätta in en kaka i ugnen för att sedan hitta mjölet i skålen på bordet... Mitt motto är att man inte vara bra på allt, och som stressad förvärvsarbetande kvinna med familj är det helt ok att köpa färdigt från butik eller bageri. Numera har jag ju också förmånen att jobba i en organisation med eget bageri/konditori i huset, så det blir både ett och annat som slinker hem. Och jätteduktiga är de, våra blivande bagare-konditorer, att göra läckra tjusiga tårtor på beställning! Som t.ex. denna Spidermantårta som Sonen hade på sitt 5-årskalas för 2,5 år sedan. Det har blivit flere specialtårtor under de senaste åren: Bamse, Nalle Puh, Ponny, Bilar, Picachú, .... och sen förstås alla läckra vuxentårtor, päroncognacstryffeln är en stor favorit! Nu är vi i den lyckliga situationen att barnens favoritkusin går första året på nämnda yrkesskollinje, så vi hoppas förstås på många godsaker "i egen regi" under kommande år!

Inga kommentarer: