tisdag 20 maj 2008

Dagens händelser

Dottern sov lugnt hela förra natten. Jag smörjde in henne med lavendel-bodylotion i ansikte, på hals och armar, och droppade lavendelolja på en liten handduk som hon fick ha bredvid kudden. Rummet stank lavendel så det nästan var för mycket, men det hade ändå avsedd verkan eftersom hon kunde slappna av och somna. Nu får vi se hur den här natten går, hon är rätt mycket uppe i varv ännu, jag borde kanske smörja in henne lite ännu. Just nu ligger hon och lyssnar på en talbok som jag lånade åt henne från biblioteket idag. Eftermiddagen gick inte som planerat. På morgonen diskuterade vi om hon skulle måsta vara på eftis en timme idag eller inte (hon ville inte, jag sa jo du ska), resultat: hon "glömde bort" eftis och kom hem. Nå hon hade dessutom förbud att ta hem kompisar de tre dagarna som är kvar tills hon ska till stafettkarnevalen, men nog var här ändå två flickor från klassen då jag kom hem ("jag trodde att du bara menade Victoria"). Vad gör man då? Jag beslagtog hennes telefon fram till torsdag morgon... (tack moster C!)

En aning bättre väder idag gjorde att jag kunde ta mig en stund i stenpartiet, där fanns ännu gammalt skräp att putsa upp. Det oroar mig att de otäcka brännässlorna börjat sprida sig igen, jag har en stor dust framför mig, men det krävs tjocka arbetshandskar och ordentliga tröjor.

Vi har fått nya grannar i "gröna huset" igen. Efter att det bott hyresgäster där i några omgångar är huset nu sålt till en familj med en pojke på 3 och en baby på 5 mån. De renoverar lite innan de flyttar in, och fejar på i trädgården. Synd att barnen inte var några år äldre...

Kvällens program: börja på med styrelseberedningar, ska ha ut föredragningslistan på torsdag, och morgondagen börjar vara rätt långt bokad, bl.a. med en sockerbelastning på morgonen; blev tillfrågad om jag vill delta i det stora diabetesforskningsprojekt som är på gång här i regionen, och det tackade jag ja till. Jag har ingen aning om hur provtagningarna går till, vet bara att jag har ätförbud ikväll och imorgon bitti. Liiite vatten får jag dricka, det är allt. Jag återkommer med rapport om testet senare.

Ikväll går eurovisions-semifinal1 av stapeln med Finland som deltagare. Jag är så led att vi igen har ett hårdrockbidrag med halvklädda vrålapor så jag tror att jag bojkottar hela evenemanget i år. Finska folkets smak sammanfaller inte med min!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo är den inte fullständigt obegripligt att Europa röstade dom till final!?
Jag njuter också av att påta i trädgården, jag har bl.a. en bänk full med rosor och igår lappade jag hålen efter dom som dött under vintern.
Våra två äldre flickor ska också till Stafettkarnevalen, kanske de stöter ihop i vimlet.

A-M

Anonym sa...

No e moster i onåd eller...
Hoppas fröken varvar ner så hon får en kul karneval resa.

Annika sa...

Jamen det var lite kul med Lordi, tyckte jag :-))
Har hört att Finland kvalade in till ESC!! Jättekul!!

StrandMamman sa...

Lordi - håhåjaja.... de var faktiskt och uppträdde här i vår ishall några månader senare! Jag for med Sonen på konserten, och fick bekräftelse på att är man trött så somnar man vid mammas fötter (vi hade ståplats i trappan), oavsett om Lordi står och vrålar på scenen eller inte...!!! Väckte honom sen till slutlåtarna, de var ju de enda han hade hört förr, och då var han nöjd :))

Jag är fortfarande småchockad efter gårdagens semifinal, Finland vidare.... brrr.