fredag 23 maj 2008

Tidig morgon

Nu har jag fått iväg Dottern, bussen startade från skolgården kl. 5.
Ännu kl. 23:30 var hon vaken, hittade henne sittande i sängen, hon spelade Nintendo DS... "jag kan inte somna!"
Jag steg upp 3:45, vem tror ni satt färdigtvättad och färdigklädd i soffan framför tv:n.... hon sa att hon stigit upp 3:30.
Kudde har hon med sig i bussen. Hoppas hoppas att hon får tag i sömnen nån timme under resan ner.
Upprop för stafettkarnevalens inledande gren 8x50 mixed lågstadieskolor är 13.30 idag, håll tummarna att stafettpinnen hålls i hand.

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Lägga mig på sängen och försöka sova en timme. Eller ta det allra första numret av vår nya dagstidning Österbottens Tidning i min hand och försöka komma underfund med vad som finns i den. Den var rätt tjock jämfört med kära JT, som efter 110 år igår utkom med sitt sista nummer.

1 kommentar:

Annika sa...

Gumman då...hoppas att hon kunde koppla av lite på bussen...
Det är stort när man ska resa så långt och när man är så liten...
Hoppsas allt går bara bra.