söndag 25 maj 2008

Blåsig söndag

Sol och vackert, men ack så kall vinden ännu är. Klädde oss tunt då vi for till villan, men fick nog så lov att ta fram tröjorna och hålla oss på läsidan. Det blev fönstertvätt på utsidan (också på blåsiga sidan, brrr...), möblerna skuffades ihop så vi kan olja golven, och sen lite putsning i rabatten + ihopkrattande av tallkottar och -barr. Dottern krattade på stranden, och Jakky tog sitt livs första dopp.

Ryssland vann ju alltså ESC igår kväll. Det var inte en låt som fastnade i mitt huvud. Roligt att Norge placerade sig bra. Svenskarna fick så lov att konstatera att de tydligen överskattat sig själva... och Finland klarade sig bättre än jag trott. Nuförtiden går ju omröstningsproceduren rätt snabbt undan, tack och lov, med så många länder som deltar och röstar.

Dottern har svårt att somna, påstår att hon har för varmt. Jag hade hoppats att hon skulle sova ordentligt inatt med tanke på att hon kom så sent i säng förra natten, men så blir det tydligen inte...

3 kommentarer:

Annika sa...

I sverige tror man ALLTID att man ska vinna. Så var det i fjol, och så var det iår. Typiskt kan man nog säga...
Jag sitter långt ifrån det hela, och bryr mig inte om det heller.
Synd att det inte gick så vidare värst för varken sve eller fin. Men kul för Norge.

StrandMamman sa...

Hej Annika! Du har så rätt om svenskarna. Läste nyss på Aftonbladets hemsida att fru P nu tvivlar på att någon över huvud taget vill tävla för Sverige i ESC i fortsättningen då det blev ett sånt här fiasko. Nä men kom igen - det kanske berodde på artisten, som såg ut som ett spöke?!

Hoppas du har det varmt och skönt på din strand! Här är fortsättningsvis svalt, jag längtar efter sol & sommar... Ha det bra!

Annika sa...

Ingen ide att sura på det sättet. The Ark var redigt förbannade i fjol när dom kom så långt bak.
Fru P ja...What the??? Vad har hon gjort med ansiktet? För mkt botox för många lyft??