onsdag 28 maj 2008

Skolslutet hägrar

Det satt i ett på jobbet idag, men det positiva var det att vår styrelse godkände mitt förslag så vi får anställa den person jag önskade som ekonomiassistent. Hon blev rörd och glad då jag ringde upp, och ser fram emot att börja jobba i augusti.

Ungarna tar ut det sista av vårterminen, det är glass-dag på eftis i morgon, och på fredag inleds sista dagen med skolgudstjänst. Avslutning blir det lördag förmiddag. Eftersom det är så trångt i deras skola får bara ettornas och femmornas (avgående klass) föräldrar komma på avslutningen. Sonen går ju på ettan, så vi ska nog bänka oss för att lyssna på sång och uppträdanden. Dottern började sjunga i skolkören under vårvintern, det blir första gången vi får se henne tillsammans med kören. Också Sonen har trallat på, hans klass ska också sjunga.

Dottern är nu på ett födelsedagskalas, Sonen på fotbollsträning, jag har varit och köpt avslutningskläder åt Dottern - få se om de godkänns... nu ska jag hinna med en hundpromenad innan hon ska hämtas hem.

Inga kommentarer: