onsdag 14 maj 2008

Packat och klart

Så väl jag känner mig själv! Visst blev det ju så att jag de senaste två timmarna har yrt runt och varit i valet och kvalet angående vad jag ska sätta ner i resväskan. Jag är den typen som INTE skulle klara av att resa med bara en liten ryggsäck! Nä jag är "tänk om det blir sånt väder" och "bäst att ta med ett extra par byxor ifall jag klottar nåt på det andra paret" osv. Och så ska olika klädesplagg matchas med varandra, och då måste man ju ha lite olika bälten och smycken med ifall det råkar bli en annan kombination än jag tänkt... och sen SKORNA!! Ett par skor?? Nej nej nej, flere olika par skor i olika modeller och färger blir det förstås! Och toalettväskan ska naturligtvis innehålla många olika burkar och flaskor. Sen är väskan så full (och tung) så det finns inte plats för några inköp... därför bra att stoppa ner en extra väska i bagaget! :-))

Det soliga varma vädret de har haft i Bryssel byts nu när vi kommer till regn, regn, och åter regn... borde jag packa med lite varmare kläder??!

Tidigare under kvällen hann jag med musikinstitutets direktionsmöte (där jag är ordförande); handla vid C-M och väl framme vid kassan kom jag på att jag glömt mjölken... for hem via närbutiken; fixade hundmat för de kommande dagarna (kokade kött och maizenavälling); strök en kavaj; förde min bil till jobbet för den ska in på bilavdelningen för oljebyte på torsdag; ordnade en picnickorg för resten av familjen som ska med Dotterns klass ut till Fäboda imorgon kväll; skrev en lång instruktionslista för de kommande tre dagarna åt Pappan, samt vattnade lite blommor. Alltså: hur mycket av alla de här sakerna skulle Pappan göra om det är han som ska iväg på arbetsresa?? Ha! Nada! Han skulle ha farit till jobbet och gjort undan en massa eftersom han ska resa bort. Borde man nästa gång köra det systemet själv, och se vad som händer i huset??

Väckarklockan + alarmet på mobilen är ställda på 5:30 så det är väl så dags att söka sig mot sängen, klockan har redan hunnit bli lite över 1.

Reserapport kommer på lördag! Vi hörs!

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej Strandmamman!!
TACK för din bloggkommentar!
Vilken otroligt mysig blogg du har!!
Blev alldeles mjuk och varm när jag såg dina underbara bilder från "skären". Hit återkommer jag garanterat!!!!

Hälsningar från Annika i DC!!!

StrandMamman sa...

Tack själv Annika! Och varmt välkommen åter!