lördag 24 maj 2008

Resultat

Jag ville förstås höra hur resan gått på förmiddagen så jag ringde Dottern igår ca 11.30-tiden, visste att de är i bussen ännu. Efter många signaler svarade hon: "Mamma! Varför väcker du mig?!"..... åååhhh! Att jag inte kunde låta bli att ringa! På eftermiddagen kom ett sms av assistenten: "Allt har gått bra. Dottern har skött sig utmärkt." Lättnadens suck!! Kollade på resultaten på nätet: 8 x 50 m mixed, placering 106 av 147 lag. Bra så, de kom ju i mål, ingen tappade stafettpinne! Idag har de löpt 12 x 80 m mixed, placering 133 av 166. Placeringen är ju inte det viktigaste utan att vara med och göra sitt bästa. Hon har ju redan nu överträffat mig, jag fick bara vara med som reserv en gång, på femman eller sexan. Sen var vi med som hejaklack då vi gick på tvåan (? minns ni?) i gymnasiet.

Sonen hade skoldag kl. 9-12, de jobbade in 2 maj som var ledig fredag. Dagens program för ettornas del var simhallen. Under tiden var jag till frissan på klippning, håret växer så otroligt snabbt så det får inte gå mer än 5-6 veckor mellan gångerna. Efter att jag hämtat Sonen for han och jag in till stan. Besökte Bazaar Södermalm vid After Eight, mysig hantverkarmarknadsstämning på innergården, programinslag bl.a. Bollywood-dans och en duktig beatboxare. Centrumbesöket fortsatte via gågatan vidare till glasskiosken på torget. Solen skiner, men blåsten saknar ännu värme, så egentligen var det nog inte riktigt bra glassväder ännu, åtminstone inte ifall man inte hittar en bra läplats.

Nu ska huset storstädas! Alla eventuella gäster hänvisas till uteterrassen, in kommer ingen förrän golven är städade och alla kläder och saker som finns utspridda överallt är bortplockade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att höra att resan och allt gått så bra!

h. stora-H

Anonym sa...

Hej
Nu förstår jag ju hur man kan kommentera...
vi träffades ju idag men vill i alla fall "säga" att det är kul att kika in på din blogg ibland. Nu kommer de snart hem från Stafettkarnevalen en erfarenhet rikare och jätteroligt att det hade gått bra igår.
Gitta