fredag 27 juni 2008

villabloggare!

Nu testar jag att blogga från mobilen!

Efter fyra eländiga dagar (regn, blåst, kyla - igår 8 grader!!) skiner äntligen solen från en nästan helt blå himmel, och blåsten har lagt sig! Fantastiskt vilken inverkan solstrålarna har på humöret.

Vi kom oss hit ut på tisdag eftermiddag. Barnen rusade genast iväg till grannarna längst in i viken, där barnbarnen från Åbo infunnit sig. Pojken är ett år äldre än vår dotter, och flickan jämngammal med vår son. Förra sommaren byggde familjen en egen liten stuga åt sig här på morföräldrarnas tomt, så de tillbringar nu en rätt stor tid av sommaren här (mamman är lärare) vilket är bra för vår del för annars skulle barnen inte ha någon att leka med här, det finns inga andra barn i närheten. De har också fått hund sen vi sågs senast, en liten Cavalier King Charles spanielflicka - Jakky känns som ett stort lokomotiv då han försöker leka med henne, hon ryms bra under magen på honom då han står!!

Onsdagsvädret gjorde att vi sökte oss norrut till grannstaden Karleby några timmar, mutade ungarna med Spice Ice för att få dem med... På kvällen hade Sonen fotbollsträning så då blev det en sväng hem. Den kyliga gårdagen hade jag inprickad som en sista arbetsdag, satt på möten hela förmiddagen och hade olika saker som jag var tvungen att få klara på eftermiddagen - hann inte äta och fick en ordentlig huvudvärk. Kom mig inte iväg från jobbet förrän 17.30 och hade ändå viktiga saker halvgjorda som jag fick sitta med på sentimmarna... Tyvärr innebär det ännu att jag måste ta mig in till jobbet nångång under förmiddagen för att underteckna vissa beslut, synd då vädret nu är bra.

I morgon eftermiddag ska vi på barndop ut till min farbrors sommarstuga, min kusin K ska ha dop för sin lilla dotter där och det blir en liten släktträff på samma gång, det ska bli skoj. Och så får vi se om syster S lärt sig nån tyska under sin intensivkurs med privatlärare i Frankfurt den här veckan!
Har inte möjlighet att sätta in bilder, så fredagstemat Matlagning får vänta lite för min del.

1 kommentar:

Annika sa...

Vilka underbara bilder från midsommaren i inlägget nedan! Ljuvliga!!!
Vad fint ni har det.
Låter som om ni anpassar er till sommarlivet nu, härligt.