måndag 9 juni 2008

Tjockis

Fick i torsdags en kommentar från en hundexpert om att vi borde ge hunden lite mindre mat, den börjar bli rund om magen. Vi tog honom på orden, och håller tillbaka lite nu. Idag var jag med Jakky till veterinär för 3-månaders vaccineringen, och hon kom med samma förmaning. Jag passade på och fick honom vägd hos veterinären: 17,7 kg, dvs han har fördubblat sin vikt under den dryga månad vi haft honom! Det blir nog en präktig hund vad tiden lider. Träffade hans uppfödarhusse ikväll på Sonens fotbollsmatch. Han tycker att Jakky har blivit den finaste av alla de sju valparna i kullen. Tyvärr har vi fått höra att Jakkys pappa har dött av en tumör, det var synd för vi hann inte se honom trots att han fanns här i staden.

Just nu ligger han på tork i badrummet. Vi fick en liten regnskur och han var rätt sandig och smutsig under magen och på ben och tassar då han kom in. Vädret jag: brrrrr vad kyligt det har känts idag, 9-11 grader på morgonen och på kvällen, fingrarna blev alldeles stelfrusna då jag kollade på Sonens match. Jag vill ha varmt och skönt!!!

4 kommentarer:

Annika sa...

Nu har jag läst ikapp här på din blogg...
Är det OK om jag länkar dig på min blogg...???
Funderar på att hälsa på Jemaya i sommar, vore ju jättekul att hälsa på hos er också...OM jag nu får ändan UR Närpes (det brukar inte vara lätt, hehe)

StrandMamman sa...

Länka på du bara! Jag har inte ännu kommit mig för att sätta ut länkar (har inte så många sidor jag besöker regelbundet heller), men i fall jag bestämmer mig för att göra det så vill jag så klart länka till din också.

Jamen visst är du jättevälkommen hit!! Det skulle vara superkul! Kan för övrigt rekommendera den sista hela veckan i juli, då har vi sommarens höjdpunkt här i Jakobstad, kallat Jakobs Dagar. Och Jeppoborna kan du ta med dig också! Och ifall vi inte får det att gå ihop med ett besök hit så kan nog jag tänka mig att komma och hälsa på er i Jeppo.

Annika sa...

KUL. Jag har faktiskt varit på Jakobs Dagar en enda ggn, tror det var 95, so it is about time :-)

StrandMamman sa...

En gång på 90-talet, en gång på 2000-talet...?! Hoppas du får in det i planeringen! Av erfarenhet så vet jag att vägen mellan Närpes och Jbst är lång, min man har moster och kusin m.fam. i Närpes, och kommer vi oss dit? Näää.... inte ens fastän vi har "nerförsbacke"! Stötte förresten på nämnda kusins man i en affär i Vasa idag, jag var så djupt försjunken i shoppingen att han fick kontakt med mig först på andra försöket :)