tisdag 10 juni 2008

Äntligen regnar det

... och vi får för första gången erfara hur det är att ha vit hund som sätter sig på regnig mark, och som är sandsmutsig under hela magen och på alla tassar när han ska tas in på nåt sätt. Det blev duschen för både matte och hunden.

Regnet gör bara gott åt den torra naturen. Trist är det dock att det fortsätter vara så kallt, det kom rök ur munnen när jag andades under hundpromenaden, och fingrarna stelnade.

Idag var jag till Vasa för ett besök hos vår kontaktperson på Länsstyrelsen. En projektansökan ska göras tills fredag eftermiddag, hoppas vårt besök för nåt gott med sig dvs. pengar...

Vi var en sväng till villan på seneftermiddagen/kvällen. Min kära mor hade fått i uppdrag att ta symaskinen med sig, och fick hjälpa till med att sy nya gardiner till två av rummen. Pappa/Moffa var också med, liksom kusinen F. Ute var det som sagt ruggigt, inne eldade vi brasa för att få upp värmen.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag tycker det låter så gulligt när ni säger Villan om somamrstugan...Jag borde ha vant mig efter 42 år i somrarnas österbotten, men jag tycker fortfarande att det är gulligt.
Jag säger bara; nu åker vi till Skären...
Mysigt att ni ska ut till "villon" då!! Vill se mer bilder därifrån :-)))

StrandMamman sa...

BIlder kommer du att få se i mängd och massor, efter midsommar flyttar vi ut dit! Jo jo ser du det är skillnad på ställe och ställe, mina barn vet bestämt att det är inte till mommos villan man far utan till mommos skären :))