söndag 1 juni 2008

Fyllhund

Ulla hade skojiga bilder på katt & vinglas, jag får bidra med bild på hur det såg ut då Jakky för ett par dagar sedan hittade en ciderbutelj på gångbanan!


Tusse brukar ju ännu ofta komma med då vi går på hundpromenad. Det ser nog säkert rätt skojigt ut då "hela cirkusen" traskar runt kvarteret :) Tusse håller sig i gräset på sidan om gångbanan, ibland skuttar han som en känguru, ibland sätter han sig och kikar på vad "monstret" har för sig. Allt närmare varann börjar de dock komma, Tusse har klart och tydligt visat vem det är som bestämmer i det här huset och det verkar som att Jakky snällt fogar sig i det. Fast ibland skulle han ändå så gärna vilja leka med den där gulrandiga saken, så han skäller och skuttar lite framför den men då kommer nog Tusses tass snabbt fram och viftar.


Häromdagen var någon "Arg idag" i tidningen på hundägare som inte plockar upp efter sina hundar. Vill bara påpeka att vi nog har grön påse med på våra promenader....


3 kommentarer:

Annika sa...

Så himla äckligt när hundägare inte tar upp efter sina hundar. Min granne låter allt ligga kvar på deras gräsmatta, och för att komma in i mitt hus måste jag gå förbi deras tomt...Blir lika arg varje ggn, och ändå kan jag inte säga ngt...knäppt nog. Vi är bra vänner och så, men...

Annika sa...

SÅG ditt skoinlägg!!! VAD KUL!!!! Vad mkt skor du har, och SNYGGA!!! Helt i min smak! wow.
Gillar dina ljusgröna jättemkt!! Plus dina coola blå stövlar...

Häng på Show and tell om du vill. På fredag är det "ljus"...

StrandMamman sa...

Jag väntade faktiskt på skokommentar av dig Annika, du har ju själv så häftiga skor! Gratulera mig, idag gick jag förbi en skoaffär och såg ett par jättesnygga skor i en realåda utanför; precis rätt storlek, och bara 10 euro - jag köpte inte trots att jag var väldigt frestad!

Ska seom jag hinner med på Show and tell, tack för inbjudan.