tisdag 3 juni 2008

Det går trögt...

... att få nån ordning på hushållet. Har bara inte ork på kvällarna att ta itu med en massa saker som borde ha gjorts för länge sen. Och tvättmaskinen och torktumlaren som spottar ut rena torra kläder på löpande band skriker på mig att vika och plocka undan tvätten + stryka skjortor för det kommer nya lass, men nääää - det är så dödstrist!! Golven borde igen tvättas, jag undrar om Jakky nånsin kommer att bli rumsren. Den stora högen med olästa tidningar kommer troligen att förbli oläst, så jag kunde lika bra slänga den genast. Högen med skor (inte bara mina!) innanför ytterdörren är helt otrolig, jag väntar fortfarande på att "någon" ska skruva upp skohyllorna jag köpte i september ifjol.... Ungarnas rum borde röjas, och vi borde komma oss iväg på en Ikea-resa för att köpa bokhyllan vi planerat för länge, så vi skulle få ordning på arbetsrummet som svämmar över. Suck suck. Tror jag går och lägger mig så slipper jag se eländet.

Inga kommentarer: