onsdag 18 juni 2008

Borde, borde, borde.... suck.

Borde städa
Borde planera fredagens matlagning
Borde fundera vad allt vi & Jakky ska ha med oss till Långören på fredag
Borde göra inköpslista
Borde röja upp
Borde dammsuga och tvätta golven
Borde betala räkningar
Borde starta tvättmaskinen
Borde vattna blommorna
Borde fixa resåren i Dotterns byxor
Borde äta lite, jag är hungrig
Borde gå igenom högen med olästa tidningar & annan post
Borde jobba ännu nästa vecka för att få gjort allt ogjort på jobbet

Tänker gå och sätta mig i soffan. Sverige ligger under med 0-2 mot Ryssland. Som tur var har de Zlatans knä att skylla på...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken lång lista med borden, det går säkert att skala och delegera där. Den viktigaste i mina ögon var ändå "borde äta lite..." fixa det först så ter sig allt det andra ljusare. Jag var inne på samma linje med vår äldsta igår som haft alldeles för många friidrottstävlingar på sistone och fått alldeles för lite sömn och mat i sig och jag försökte mig på att predika vissa enkla grundsanningar, ät och sov tillräckligt så får du energi till det övriga, vet inte hur bra det sjönk in i 14-årigen, som kanske mera är i det skedet att det är de stora svaren på frågorna i livet som gäller, hon blir konfirmerad i augusti.
Härliga bilder från villan hade du häromdagen! Ha en riktigt skön midsommar!

A-M

Anonym sa...

Du glomde en: Borde lagga mej i badkaret o ta det lugnt!!!!

Som en klok kvinna sa "jag gar inte med underbyxorna pa utanfor byxorna, jag ar inte Superwoman!!"

kram, tjocka London mamman