måndag 9 juni 2008

Bensinpriset

Tankade full tank i min bil - 80 euro flög iväg... Literpriset ligger nu här på 1,55 - 1,58 euro, rekorddyrt. Man borde ju börja begränsa sitt körande, men det känns svårt. Jag har ju bara knappt 2 km till jobbet så det skulle gå riktigt bra att cykla eller gå, men så ska ungarna föras på morgonen och hämtas på eftermiddagen, och man ska hinna hem och ta ut hunden en sväng mitt i dagen, och handla på hemvägen eller på kvällen... Undrar när smärtgränsen kommer emot, så att man faktiskt besluter sig för att nu får bilen stå? Eller när tänker riksdagen sänka bränsleskatten??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det är svindyrt att köra bil. Men just nu är det ändå lite roligare. Hämtade den nya från Seinäjoki i måndags. Det är en diesel, så lite billigare är det. Kan man ju inbilla sig i alla fall. Att köra 900 km på full tank gick inte med den gamla.
BF

StrandMamman sa...

Priset har stigit med 3 cent sen jag var och tankade igår... Gubben min köpte också en diesel i vintras, men han kör nog lite mer än vad jag gör. Lycka till med nya bilen, det är roligt ända tills du ska och tanka full tank efter de 900 km... :))