torsdag 19 juni 2008

Utstämplad

Nu har stämplat ut mig på jobbet: Semester UT! Nåja, på torsdag i nästa vecka ska jag vara med på ett par möten + försöka få skrivbordet städat, hann inte med det idag då vi hade styrelsemöte + jag så febrilt försökte få undan alla halvfärdiga saker på eftermiddagen att jag glömde att jag skulle föra Dottern till taktil stimulering kl 15... kom på det 15:10 och då bara rusade jag fort ut. Fick sen efteråt fara tillbaka och stänga datorn + skriva lite instruktioner åt de som ännu jobbar i nästa vecka. Barnen fick för övrigt vara ensamma hemma på förmiddagen idag, det kändes lite nervöst för mig men det verkar ha gått bra. Pappan tog dem sen på mat till vår favorit-vietnamesiska restaurang, och sen for de en sväng till villan och hämtade våra flytvästar.

I morgon far vi och firar midsommarveckoslut tillsammans med mina systrar och deras familjer i Nkby-villan, som numera innehas av min syster S. Den här midsommaren blir lite annorlunda, eftersom mina föräldrar, som sommarbor i bastukammaren på Långören, i år inte firar med oss eftersom de som bäst åker husbil i Ryssland!! Min mamma härstammar från ryska Karelen, och hon & pappa är nu tillsammans med en av hennes systrar & man + ett annat par och besöker de trakter där hon är uppväxt, i Suistamo på norra stranden av Ladoga. Det är första gången som någon från släkten är på återresa, så det ska bli spännande att se och höra vad de hittat dät. Mamma var själv bara i 1-årsåldern då de tvingades fly till Finland.

Nu ska jag så småningom iväg och handla, det lockar inte att fara och trängas med alla andra i den stora marketen, men jag är så illa tvungen.....

2 kommentarer:

Annika sa...

Superintressant resa dina fldrar är ute på...Ladoga...
Dom har nog mkt att berätta när dom kommer tillbaka.
Härligt med semester! ha en urmysig Midsommar!!!

StrandMamman sa...

Tack, vi hade det riktigt bra, både i solsken och i åskväder :)

Föräldrarna kommer hem på tisdag, ska bli intressant att höra vad de upplevt.