onsdag 30 september 2009

Se videon, snälla!!

Snälla du som läser det här:

Finska Missionssällskapets kampanj "Tasaus Kolumbiassa" för att samla in pengar för Colombia pågår fram till den 14 oktober. Kampanjen stöder det arbete som de som kämpar för mänskliga rättigheter utför. Colombia är ju ett land som kännetecknas av väpnade konflikter och våld. Landet är också mina barns ursprungsland, och därför ligger den här kampanjen mig varmt om hjärtat. För varje gång som någon ser på den här korta videofilmen skänker fritidsklädtillverkaren Sasta 10 cent till insamlingen. Man kan titta på filmen en gång per dag, och man kan alltså sända budskapet vidare till sina vänner ännu under 2 veckors tid. Talet i filmen är på finska och spanska, men jag hoppas att det inte hindrar er som inte talar/förstår de språken att ändå starta filmen. Så snälla: gör också du en insats för Colombia!!! Gracias!

6 kommentarer:

Marianne sa...

Jag kunde inte SE den, för det var för trög uppkoppling just nu, men jag satte igång den i alla fall. Får försöka igen, i morgon, vilket tydligen inte skadar!

Kram!

Anonym sa...

Det var ett bra sätt att bidra!

A-M

Taina sa...

Bra initiativ. Jag har tittat. Och lyssnat noga! Hoppas framtiden ser ljusare ut där borta...
Kram

Annika sa...

Nu har jag kollat. Synd att det inte kunde finnas ett ord svenska med på sajten också...
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Även en åländska har tittat både i går och idag ett antal gånger. Räkneverket hakar upp sig ibland.

Marianne sa...

Ni har jag "sett" den en gång till. Hoppas på bättre fart i morgon, så jag kan se den på riktigt också.