torsdag 3 september 2009

Rapport från lägerskolan

Igår var dag 3 på Dotterns lägerskolresa. Då jag ringde henne på kvällen hade hon inte tid att prata med mig, för de höll på med något utomhus. Fick i alla fall ur henne att det regnat, och att de varit till helvetet... nå jag förstod att hon syftade på att de klättrat uppför "Pirunkuru" (ett brant stenrummel, jättejobbigt att komma uppför, jag har varit där! Piru = djävul, därav hennes kommentar).

Då jag ringde ikväll, efter dag 4, hade hon inte heller tid och lust att prata, de höll på att packa. Men drog ur henne att vädret hade varit bra idag, och hon hade gjort en kortare vandring. Och så sa hon att displayen på telefonen har gått sönder, måste bytas då hon kommer hem... Telefonerna skulle ju vara inne på rummet, hur har den kunnat gå sönder??? Jo den har nog varit på rummet, säger hon, men den har gått sönder där på nåt sätt. Tydligen av sig själv... ja ja, har hon klarat sig utan benbrott så ska vi väl fixa telefonen. Imorgon är det hemresedag hela långa dagen.

Inga kommentarer: