fredag 11 september 2009

Orättvist!

Vad orättvist att vår huvudstad ligger så långt härifrån vår stad! Man måste stiga upp tidigt tidigt för att komma sig dit i tid...

Satte mig på tåget 5:47 i morse för att gå på Kommunmarknaden. Som tur var är jag bra på att sova på tåget, sitter i ännu sedan studietidens Åboresor. Strosade runt i Kommunförbundets hus, på alla våningar, satt och hörde på olika informationer. Då dagsprogrammet äntligen tog slut lite efter kl. 15 promenerade jag i det härliga soliga vädret (kändes som maj!!) in till centrum. Strosade runt i affärer, njöt av att se på alla vackra saker och snygga häftiga kläder - vilket utbud för en som är van med de få affärer vi har här! Suck. Orättvist... Var en god stund nere i Delikatessen vid Stockmanns och insöp alla ljuuuuvliga dofter, och var helt förstummad över alla läckerheter i hyllorna och mängden av fantastiska produkter i diskarna. Dessutom hade de spanskt tema. Suck. Orättvist... Satte mig ner i Deli och åt en god kycklingfylld bagel, mmmmm. Suck. Orättvist....

Hem igen med kvällståget. Pendolino från Helsingfors till Seinäjoki. Måste byta till betydligt mindre tjusiga och långsammare regionaltåget för att komma till Bennäs, för Pendolino susar bara förbi där utan att stanna. Suck. Orättvist...

I morgon får jag igen veckoslutshandla i City-Market, och de har ju Mammutmarknad.... Suck.

2 kommentarer:

Taina sa...

Hahaha! Visst kan livet KÄNNAS orättvist ibland. Men du fick ju i alla fall njuta liiite. Eller ?

Stockman är ju ett måste när man är i Hesa. Åh det var ett par år sedan jag var dit...längtar. Men kanske till våren för då fyller Bror år och han bor i Esbo! Tjohooo Fiinland!

Kramar

Sis sa...

Håller med om att det är skönt att åka till storstadsvimlet i Hesa mellan varven :) Hmmm.. kanske man sku satsa på att åka dit en helg snart? Få se :)

Ha en skön helg!