tisdag 29 september 2009

Höstkväll

Smutsig bil. Dammsuger, torkar, varför har jag skjutit upp det så länge? Ren doft.

Övning med kören. Gamla sånger tas upp på repertoaren, texter och melodier man minns, som berör, tonerna svävar fram - endel lätt, endel efter en stund.

Höstmörker, sen kväll, reflexer på, hundpromenad under gatlyktornas sken, prasslande löv, tankarna flyger som löven, sånger snurrar i huvudet, kikar in på folk i upplysta rum, jag - en spion.

Laptop i famnen, Idol på tv, bloggar, kommenterar, läser, borde göra helt annat, garderobstädningen på hälft - energibrist i mörkret, laddar med glass.

6 kommentarer:

Taina sa...

Hej där spionen!
Visst är det kul att gå ute när det är mörkt och kika in hos andra? Här blir det inte så mycket av det. De drar gärna ner fula draperier så man inget ser. Sedan använder de inte sådana mysbelysningar i fönstren heller. Dessa amrisar. Suck.

Kramen!!

Anonym sa...

Livet! Som det är, kan vara!

Marianne sa...

Det låter som en rätt skön kväll på det hela taget.

Jag gillar också att kasta en blick in hos folk, önskar man kunde få se ordentligt hur många har det!

Kram!

StrandMamman sa...

Taina: Jo jag tycker om att spionera :)) Du får väl knacka på och be att de där amrisarna drar ifrån sina draperier ;)

Carina: Så är det... Kul att du tittade in här!

Marianne: Det var hektiskt i början, tänkte bli tidsbrist, men lugnade ner sig sen. Undrar hur många som går förbi här där jag sitter, med ryggen mot fönstret, och kikar in på mig... ?!

Anna, Fair and True sa...

Sådan spion är jag också, dock utan hund :)

StrandMamman sa...

Anna: Du & jag i spionklubben ;))