onsdag 9 september 2009

Nån som vill ha rönnbär??

"Sjörapporten:
Bottenviken och Kvarken: Hård vind, 19 m/s."





Det här möttes jag av då jag kom hem idag på eftermiddagen. Den gamla rönnen, som jag befarat att skulle falla ner tvärs över gatan under någon storm, gav idag vika men föll inte över gatan utan mot vårt garage (Pappan säger att den föll på garagetaket, jag säger mot garaget...). Den murkna stammen gav vika strax nedanför marknivå och den stupade värdigt. Ingen/inget skadades, inte ens min cykel som stod på uppfarten. Dottern och hennes kompisar som var inne märkte inte ens av vad som hände! Synd bara att den inte tog lite hårdare på vårt skruttiga garage, det som vi ändå har i planerna att riva ner och bygga nytt om nåt år...

Hårda vindar således. Men luftströmmarna är sydliga och vi hade +21 grader på eftermiddagen - skööönt!!

6 kommentarer:

Say sa...

Fin blogg.
Ha en fin dag:)

StrandMamman sa...

Tack Say!! Roligt att du hittade hit, välkommen åter!

Sis sa...

Ojsan, hoppsan!
Men det var trots allt härligt väder idag :)!

Taina sa...

Upps, så det kan gå!

Så nu kan du ställa dig och göra lite gelé kanske?

:D

Kramar

StrandMamman sa...

Sis: Ja så kan det gå! Men som sagt, vädret var toppen!

Taina: Gelé.... njäää, sånt finns att köpa på burk om man behöver :) Kram!

Trollmamman Lowa sa...

Hoppsan det här var ju ingen trevlig syn att komma hem till (ho,ho)