fredag 25 september 2009

Fredagstema: För att överraska/överrumpla mig måste du...

Maisoui´s sista tema till oss fredagsbloggare får tyvärr inget vidare genomtänkt och vettigt bidrag av mig. Orkar inte tänka ut nåt annat än "komma in med biljetter i hand och säga att du bjuder mig på en barnfri semesterresa till en solig och varm fin ö i Karibien, - släng bikinin i väskan, flyget går från Helsingfors i morgon bitti!"....

Johnny Kay, San Andres - ligger utanför Nicaragua
men tillhör vårt "andra hemland" Colombia
Bilden lånad
härifrån

Övriga fredagsbloggare hittar du som vanligt i högerspalten. Vem som tar hand om temat i oktober vet jag ännu inte, men sätter ut information då jag fått veta.

-------------------

Dottern somnade först kring 1-tiden förra natten, och redan vid 5 var hon uppe och skulle se tv. Hon somnade inte om, och det drabbade oss andra och därför har jag också varit trött idag (och det är det som har bidragit till att mitt fredagstemainlägg blev så fantasilöst). Efter jobbet blev det hundpromenad och veckoslutshandling medan vår städhjälp fixade veckoslutsfint åt oss. Sen dotterns ridlektion och nu tv-soffan med hemgjord pizza till Idol. Misstänker att sömnen kommer fort ikväll... Ha det bra allesammans!!

13 kommentarer:

Taina sa...

DET DÄR lite ju hur härligt som helst. Tänk att bara få biljetter och sen dra liksom. Wohoo! Men ofta är det ju så mycket praktiskt som ska fixas...

Vi ska också mysa med hemlagad pizza ikväll. Störtmysigt! Och jag hoppar över grooven ikväll. Har ju sprungit så det får räcka med träning idag.

Hoppas du får en god natts sömn!

Kramen

mårran sa...

Att åka till Karibien låter härligt, jag föjer gärna med............ Det låter som om du är en trött barnförälder som behöver någon annan (läs pappa) som tar över ett par dar.............. Mina barns pappa är den mest underbara pappa som finns............ men ibland önskar jag att han tänkte lite till................ längre........... jag är också trött...... att jobba och ta hand om familj är inte så uppiggande.... men ingen kan ifrågasätta vår kärlek till dom...... alla..... jag brukar önska mig 3 år på Hawaiiiiiiiii............

Kram till dig! Stå på dig, du är bäst!

Erica Pettersson sa...

Det lät som att det skulle vara en riktigt trevlig överraskning :D Att resa till ett varmt land, speciellt den här tiden när det blir kallare här :)

Hoppas att du får en bra helg!

Emmama sa...

Men åååh vad skönt det vore! Och vilken mysig fredagskväll ni har haft! Kram och trevlig helg!

Sis sa...

Ha en skön helg och hoppas du fick sova länge i morse!
Kramar

Taina sa...

Vilken dålig svenska jag fick till då! "DET DÄR lite..." Jag menade givetvis "DET DÄR lät..."

Kramar igen då :D

Lullun sa...

Det var ju inte så illa! Det är ju inte inläggets längd som gör det; det var ju en överraskning av stora mått. Hoppas du får den. Och att du har fått sova ut riktigt rejält nu efter en sådan natt, din stackare.

Saltistjejen sa...

Å hopas verkligen du fått sova bättre sedan. Sömnbrist är INTE kul. Man blir so en urlakad disksvamp...
Kram!

Jemayá sa...

Full rulle här på din blogg, medan jag plockar potatis i all oändlighet...kul att se foto på ditt arbetsrum, annars också var det ett jättetrevligt fredagsinlägg. Huhhuh, dotterns påhittighet är verkligen jobbiga. Hoppas det finns mycket goda stunder som motvikt! Jag skulle också vilja ha en södernresa och någon som skulle erbjuda sig att sköta allt här hemma medan jag är borta :). Vi kämpar vidare! kramar!

Anna, Fair and True sa...

Låter ändå som en bra överraskning och således som ett tillräckligt inlägg. Det var nog något sådant jag tänkt mig om jag hade hunnit med något inlägg i helgen. Tänk vad underbart det skulle vara!

Hoppas du fick lite mer sömn efter detta!

underytanjag sa...

Det var väl ingen dålig överraskning det... hoppas helgen blev bra.

StrandMamman sa...

Taina: Jo men i det här fallet förutsätter jag att "någon" har fixat allt det där praktiska, inklusive att ordna ledigt från jobbet åt mig (helst med full lön, förstås) :)

Mårran: Vi kämpar nog tillsammans, pappan och jag, och trötta är vi bägge, men nog faller en hel del av de praktiska hemmauppgifterna på mig, måste erkännas. Och jobbigt känns det många gånger. Barnen är inte längre småbarn, de är snart 9 och 12 år gamla, men det är främst dotterns adhd som gör att livet är kaotiskt och suger det mesta av energin ur oss. Sedan i sommar har vi en stödfamilj som avlastning ibland, det känns bra. Hoppas att jag nån gång kommer till Karibien och du till Hawaii!!! Kram!

Erica: Ju kallare det blir, desto mer längtar jag... :))

Emmama: Javisst skulle det vara superskönt!! Ska vi önska oss en gruppresa? ;)

Sis: Om 8:10 en lördag morgon räknas som länge, så... Kram!

Lullun: Jag väntar och väntar på att bli överraskad :)) Nej så värst länge fick jag inte sova, varken lördag eller söndag, vilket tär på huvöret. Skulle nog behöva alla extra timmar som går att få! Som t.ex. nu då jag sitter och skriver bloggkommentarer mitt i natten... eget fel denna gång!! ;)

Saltis: Ja och elak som en piraya... ;)

Jemaya: Vi kämpar vidare, både du och jag!!! Kramis!!

Anna: Ser fram emot att bli överraskad ;)) Men jag misstänker jag får vänta förgäves... Nej så mycket mer sömn blev det inte, men NU går jag och lägger mig!! Kram!

Underytanjag: Överraskningen bra, helgen dålig...

Anonym sa...

Vinner jag pa lotto, tar jag bikini med o hamtar dej med svart limosin vid dorren. Sa hall utkik!

Londonmamman som lottar