torsdag 1 oktober 2009

Så är det

Vemod är att rädda sommarens/höstens sista rosor i rabatten från nattfrosten...



Tufft är att köra häftig hoj då man fyller 70, som vår granne på andra sidan gatan...



Mysigt är alla lysande fina höstfärger i naturen, och den klara höstblå skyn...


Ser ni nyckelpigan ovanpå nyponet? Märkte den först nu när jag kollade bilderna! Men den har ju en fin matchande färg :)



Stenigt är det på vissa ställen här i vår natur, minnen från en istid för länge länge sen...

6 kommentarer:

Taina sa...

Vackert inlägg.

Kramar!!!

Anna, Fair and True sa...

Håller med Taina! Och jag tyckte fotot på höstlövet var särskilt vackert!

Sis sa...

Helt fantastiska bilder! Gillade nyckelpigan :)
Ha en skön helg, kramar!

Jemayá sa...

Fint inlägg, gillade också höstlövet speciellt mycket!

Livet på Citronodlingen sa...

Hej,
eftersom du varit med och tävlat inne hos mig tidigare ville jag bara tipsa om att jag nu har en ny tävling:

http://pysen73.blogspot.com/2009/10/vinn-fina-produkter-fran-sicilien.html

StrandMamman sa...

Jag är sent ute med mina kommentarsvar, sorry...

Taina: Tack vännen!

Anna: Tack du också! Lövbilden blev överraskande bra :)

Sis: Tack tack! Den som söker hon finner... en nyckelpiga :)

Jemayá: Tack du också, vännen!

Pysen: Tack för tipset, ska kolla!