onsdag 2 september 2009

Del 2: Resan Sverige --> Danmark

Bättre sent än aldrig... Nu är det äntligen dags att fortsätta visa bilder från sommarens resa till Sverige - Danmark! (här hittar du det tidigare inlägget).

Heldagen i Köpenhamn avslutades med ett besök på Tivoli. Vädret var soligt och varmt, och vi fick njuta av såväl häftiga åkturer, vacker miljö som god mat på Piratskeppet. Kvällen började vid 18-snåret, och Dottern och jag höll ut till stängningsdags dvs. till midnatt (Pappan och Sonen promenerade till hotellet en dryg halvtimme tidigare). Barnen gillade sitt livs första Tivoli-besök jättemycket, och vi föräldrar trivdes också bra. En fin kväll som vi njöt av alla fyra!


3 kommentarer:

Annika sa...

ÅÅÅÅ, på Tivoli har jag heller aldrig varit. Vilken upplevelse det måste ha varit!
har bara vart inne i Kph en enda ggn, annars har jag bara suttit på Kastrup x-antlal ggr...
Underbara bilder. NU vill jag åka dit också!!

Taina sa...

Visst är det häftigt med Tivoli i Köpenhamn? Vi var dit för några år sedan men kan tänka mig åka tillbaka igen. Barnen hade urkul!
Ni såg ut att ha kul :D
Kramar

StrandMamman sa...

Anna: Du skulle gilla Khamn, mysigt tycker jag. Och massor med shoppar längs Ströget ;)

Taina: Det var andra gången jag var på Tivoli, första var för ett par år sedan då vi var på barnfritt veckoslut. Då var det Halloweenpyntat så in i norden, jättemysigt i höstmörkret. Vi hade kul nu också, både ungarna och vi!