tisdag 30 september 2008

Strutsbjörn

Fick i fredags ett cirkulär gällande arbetsrelaterad stress på mitt skrivbord på jobbet. Kan bara konstatera att jag har varit så stressad att jag inte hunnit läsa det än...... Ärligt talat, det känns inte alls bra att komma till jobb en måndag morgon totalt uttröttad efter ett veckoslut då man inte alls hunnit vila upp sig och det varit fullt krig med ungarna i dagarna två med sprängande huvudvärk och psykiskt illamående som följd. Och sen är arbetsdagen fullproppad med möten och saker som måste göras genast och högen av brådskande ärenden tar aldrig slut. Väl hemma vill man bara blunda för de tusen saker som borde göras där, för att inte tala om att man har tagit med sig flere arbetsuppgifter hem som man inte hunnit göra under dagen och som borde vara klara tills i morgon eller helst redan i förra veckan. Nej jag mår inte bra av det här. Nej det borde inte vara så här. Nej jag vill inte ha det så här. Nej nej nej. Jag vill leka struts och sticka ner huvudet i sanden. Jag vill krypa i ide som en björn. Jag vill vara ledig ett år eller två med full lön. Jag vill ha lugn och ro. Jag vill ha egentid. Jag vill ha snälla lugna barn. Jag vill känna mig harmonisk. Jag vill vinna på lotto och resa runt i världen. Varför känns allt det här så utopistiskt just nu?????

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som att du verkligen är i behov av den snart stundande semestern. Hoppas du då får ladda batterierna och koppla av så att du orkar igen. Hoppas att ungarna också varvar ner då de får simma och ha det kul hela dagarna. Skicka Pappa och Sonen till stranden och far med Dottern på lite shopping till basaren, det vet jag att hon kommer att gilla, där finns så mycket att välja på!

Anonym sa...

Hej!
Skulle bara säga som uppmuntran att en vecka i söderns sol gör underverk...hos oss har vi mycket energi just nu...
Förstår att d kan vara tufft på jobbet. Finns d någon där som kan hjälpa till å avlasta med endel av uppgifterna?
Annars tänkte jag påer resa...vår vänfamilj, som var med till södern, var jätteduktig på att dela upp uppgifterna. En av dem fick träna medan den andra skötte, den andra fick sen "egen tid" i solstolen, då de bytte om...kanske d kunde vara ett förslag för er? Man umgås ju inte hela familjen samtidigt på så sätt, men d underlättar betydligt om alla får ladda batterierna.
Jag håller tummarna för att du ska orka med allt och för att ni ska få en bra resa! Jag kan nog sköta barnen på tisdag eftermiddag,så att du får packa i lugn å ro...slutar först klockan tre i skolan, men om dottern tar sig till oss (utan katt) så kan sonen komma hem med min man...kan ju göra pannkaka...
faster-Yster

Anonym sa...

Syrran S: Halloj... jo det är lite för mycket just nu, så jag ser nog jättemycket fram emot resan. Och shopping ska det säkert bli. Hon var sur och arg för att hon missar höstmarknaden här så jag försökte faktiskt berätta om basarområdet åt henne igår, men hon förstår nog inte vad det handlar om, hon tänker bara på att hon inte får fara ensam ut på stan här med kompisen. Har inte hunnit ringa och höra hur ni hade det, vi får höras i helgen. Lämnade det förresten över nå turkiska pengar för er? Jag kan köpa in dem i så fall.

StrandMamman

Anonym sa...

Hej Faster-Yster-FRUN! :)) Jo ni hade det ju alldeles tillräckligt varmt och skönt, jag hoppas att det blev över till oss också! Tack för tipset med uppdelning av egen-tid, det ska jag utnyttja mig av! Vi har extra stressigt på jobbet nu pga omorganisering som ska vara klar till årsskiftet, och det är så mycket som ska planeras och genomföras. Vi jobbar hårt i ledningsgruppen och olika arbetsgrupper, och ska producera en massa material inom dessa så tyvärr går det inte att lassa över riktigt mycket av det. Hoppas få mycket solenergi!!
Tack, det kan nog gott hända att du får ta dem på tisdag. Allting kör ihop sig just den kvällen, Pappan har flere olika saker på gång, jag skulle ha haft min första fotokurskväll, och sångövningen, och så har de förstås satt Kstr-skolas föräldramöte till den kvällen... så jag ska försöka packa så långt som möjligt i helgen. Vi syns på söndag om inte förr!

StrandMamman