torsdag 18 september 2008

En till

Skolhälsovårdaren testade för säkerhets skull Dottern idag på eftermiddagen. Resultat: hon har också angina och får så lov att stanna hemma från skolan i morgon. Det tycks vara i så tidigt stadium att hon själv inte hunnit börja känna av nåt i halsen. Sonens hals i sin tur har blivit bättre, och han har haft fullt upp idag med att bygga lego.

Pappan upptagen med två olika möten ikväll, så det blev jag som fick fara med Jakky på hundskolan. Han och hans tre syskon som också går där blir alltid så yra då de träffas, snurrar runt varandra i en stor hög, sliter och låtsasbiter i varandra. Man får kolla att det är rätt hund man får med sig då man trasslat upp dem :) Själva lektionen gick rätt bra, vi tränade inkallning, spårning hopp, och på slutet lite "Stå".

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen
Tittar nog in ibland då jag sitter vid datorn, men med bara en sådan i huset och tre ungar som också vill sitta så blir det inga långa stunder. Usch vad harmt att ni blivit sjuka
Krya på er!
Gitta

StrandMamman sa...

Roligt att du i alla fall nångång "hälsar på", Gitta :))

Annika sa...

Man kan inte kommentera på ditt fredagstema idag...SYND....Du kanske kan fixa det.
Ja, det är svenskfinland med där björkarna susa...Du ghade kunnat lägga in modersmålets sång också. DEN är ju nästan er nationalsång. Eller den som jag ÄLSKAR "Sol över backen"...

Anonym sa...

Hej!

Jag är som Gitta, tittar in ibland och begrundar vad du skriver. Förundras att du hinner och orkar och har sådan energi med allt möjligt. Själv är jag mest som en trasa efter arbetsdagens slut och har fullt schå med att få till det med matlagning, läxläsning och "taxiservice" och kommenterar därför inte så ofta. Det är trevligt att läsa det du skriver, men jag beklagar att barnen blivit sjuka. Hoppas att det inte smittar far och mor också! Kram BF

Anonym sa...

Det är nåt märkligt med min fredagsblogg, youtube-klippet försvinner, och plötsligt går det inte att kommentera längre. Jag ska försöka få det fixat under kvällens lopp!
StrandMamman

StrandMamman sa...

BF: Vi har inte så mycket "taxiservice" ännu, kanske därför jag hinner?? Och så har jag inga problem med att låta dammråttorna hoppa schottis längs golven och låta klädhögarna torna upp sig både på strykbrädan och på soffan i sovrummet :)) Må gott!