tisdag 23 september 2008

Jobbigt...

Ensam med ungarna och hunden på morgonen, då Pappan var på dagstripp till Hfors. Dottern påbörjat dagen redan omkring 5-tiden, vilket ledde till sedvanligt kaos. Jag kom mig iväg till jobbet först till 9. Märktes på skrivbordet att jag var borta nästan hela förra veckan. Direkt från morgonen blev det möte på möte tills dess att Dotterns lärare ringde lite före 13.30 och meddelade att det varit nåt bråk på skolgården och att Dottern rusat iväg därifrån och inte kommit till sin sista lektion. Då jag inte fick tag på henne per telefon rusade jag direkt iväg hem med en klump i magen. Hittade henne snyftande på terrassen, hon hade vare sig nyckel eller telefon med sig. Fick sitta med henne i famnen en god stund och ta rollen som mamma-kurator. Jobbiga saker diskuterades, och vissa saker kom fram. Ibland värker det i hjärtat för att man är så förbaskat ursinnig på hennes uppförande och utbrott, inbland värker det för att man lider med henne.... suck. Arbetsdagen var hur som helst förstörd i förtid, så det blev en hundpromenad i det fantastiskt fina höstvädret. Färgerna i naturen är nu så intensivt strålande i solskenet, man skulle vilja ta in dem, sätta undan dem i en burk och ta fram dem under den mörka vintern.
I morgon en ny stressig dag... på nåt vis känns det som att det är för mycket av allting den här hösten, vet inte hur jag ska ha ork till allt som måste göras fram till jul. Borde vara ute mera, hinna motionera eller gå på nån jumppakurs, eller ha nån annan egen-tid. Men vem ska ge mig den tiden?
Ett annat snart akut problem är att vi inte har någon hundskötare ordnad för vår höstlovsresa. Hade planerat att ha Jakky på hundpensionatet, men fick nyligen veta att innehavaren blivit sjukskriven från fysiskt arbete före sin mammaledighet och blev tvungen att stänga pensionatet. Så nu har jag ingen aning om hur vi ska göra... suck.
Godnatt.

2 kommentarer:

Jemayá sa...

Inte har du det lätt heller :(. Jag kan tänka mig att det är utmattande med henne, och sen har du ju dessutom ett krävande jobb!!! Tänkte redan: vi kan ju ta hunden!! Men så kom jag på katterna...men vi har ju två våningar , och port i trappan :). Inte optimalt, men om du inte kommer på något annat, så kanske vi kunde ta hand om honom...hur länge är ni förresten på resa?

Anonym sa...

Oj tack för erbjudandet, vad snällt! Men jag tror nog att vi ska försöka lösa det på nåt sätt så vi inte behöver belasta dig som redan har barn, katter och mamma att ta hand om :) Kram!!

StrandMamman