torsdag 18 september 2008

Jag skäms...

... för att jag inte tycks komma igång med bloggandet nu i höst. Det gick ju så bra under våren, tror att det blev minst ett inlägg per dag, och det var roligt att se att mina vänner kikade in på sidan regelbundet för att kolla vad jag lagt upp. Nu går det det jättelänge mellan inläggen och ni kanske har gett upp... så var det inte tänkt, och jag ska försöka ändra på det. Det som hänt är ju att vi, sen vi flyttade hem efter sommarboendet, satte igång med renovering, och det känns fel att sätta sig vid datorn nån längre stund då det finns så massor omkring en som borde tas itu med. Just nu har vi arbetsrummet halvtömt, de sista bokhylledelarna som vi beställt med hemtransport kommer på tisdag kväll och före det borde taket hinna få sig en omgång med penseln. Igår kväll började vi också tömma Sonens rum, han ska få en av de gamla bokhyllorna från arbetsrummet och innan vi ställer in den ska golvet tömmas så vi kan bona upp parketten ordentligt. Och så ska det göras en ordentlig utrensning av alla hans grejor.... Jag har äntligen också tagit itu med den enorma högen med strykkläder (jag hatar att stryka!!!) och gjort en del fynd, "jasså det var här den där skjortan fanns!".

Sonen vaknade på tisdag morgon med sjuk hals, men jag konstaterade att eftersom han kan skrika och vråla åt mig så kan han nog fara till skolan. 2½ timme senare ringer de därifrån och säger att han har feber och sjuk hals, så det blev att hämta hem honom. Fick höra att flere barn i skolan, främst i klassen under honom, just nu har drabbats av angina, så efter att ha genomlidit en svår natt då han tyckte att halsen håller på att explodera och brinna upp i kombination med feber så blev det provtagning på onsdag morgon, och visst var det angina. Så nu är jag hemma med honom resten av veckan. Hoppas bara att vi andra förskonas från eländet, men risken är ju stor att vi smittas. Peppar peppar....

Igår publicerades kandidatlistorna för kommunalvalet. Och den som läste hittade Pappans namn bland kandidaterna i Jakobstad. Han gör ett försök, så får vi se hur det går. Nån stor valkampanj har han ändå inte tänkt genomföra. Kandidatens fru håller låg profil men ser ännu fler "ensam-hemma-med-barnen-igen, när-ska jag-slippa-ut-på nånting" kvällar framför sig...

Blev så arg när jag fick meddelande om att fotokursen som jag anmält mig till kommer att hållas flere veckor tidigare än vad som meddelats och dessutom på annan veckodag. Krockar med körens övningar, föräldramöten och skoltalko, ggggrrrrrrrr!!!

Vi var ju på Slaget i Oravais och på Afton i Nycarleby under veckoslutet. Jag tog massor med bilder som jag tänkt visa här, har börjat ladda upp dem men det har lämnat halvvägs. Ska försöka åtgärda det under dagens/kvällens lopp! Men nu blir det hushållsarbete!

Inga kommentarer: