söndag 14 september 2008

Slaget i Oravais

Det har tagit länge, men här är äntligen ett plock av de bilder jag tog då 200-års minnet av slaget i Oravais uppmärksamgjordes på slagfältet i Oravais. Ryssarna fick tyvärr de svensk-finska att ta till reträtt, vilket så småningom ledde till att Finland, som i över 600 år varit en del av Sverige, blev en del av Ryssland. Det var en minnesvärd iscensättning vi fick ta del av, tyvärr får ni som tittar på bilderna här inte höra de dundrande kanonerna och känna lukten av krutrök. Men om ni är uppmärksamma så kanske ni hittar vår Europa- och integrationsminister, iförd gröna gummistövlar :)
























Det var första gången jag använde min nya kamera för att ta mer än några enstaka bilder. Märkte snabbt att det objektiv som följde med kameran då jag köpte den nog snabbt måste kompletteras med ett som jag kan ta bättre närbilder med, det saknar jag just nu. Och så borde jag ju hinna med nybörjarkursen som jag är anmäld till...

Inga kommentarer: