tisdag 9 september 2008

Villa-avslutning

För en och en halv vecka sedan, sista lördagen i augusti, firade vi villa-avslutning ute vid villan. Jag testade den nya systemdigikameran för första gången, och konstaterade att det nog är bra att jag har anmält mig till kurs, för jag har ju aldrig fotat med systemkamera förr och har ingen som helst aning om hur man ska göra manuella inställningar utan kör med automatinställning, vilket alltid inte är så lyckat. Endel bilder blev så misslyckade så de blev rent av skojiga. Här får ni ta del av kvällen!


2 kommentarer:

Annika sa...

Villaavslutningen har jag aldrig varit med på. Jag har alltid hunnit åka iväg. Mina fldrar är där numera varje år på Villaavslutningen och jag vet ju hur myyysigt dom har det med god mat, mys, marchaller, brinnande oljefat och fyrverkerier. Vert du, jag trodde det var ett finlandssvenskt fenomen ,men så lyssnade jag på ring så spelar vi nyligen och där visade det sig att dom kör samma koncept runt om sommarstugorna vid sjön Siljan. Lite kul...

StrandMamman sa...

Jag hade ingen aning om att det körs i Sverige också!
Jo det är mysigt, speciellt då vädret är bra. Men det känns nästan som att det blir lite för mycket av det goda med alla smällarna och raketerna - de är ju så skitbilliga så folk köper allt för många (speciellt smällare, nejdens ungar börjar nästan kännas som terrorister...). Fattar inte hur de kinesiska arbetarna kan få ut nån lön av det hela??