fredag 19 juni 2009

Fredagstema: Sommardag/sommarkväll

Fredag 19 juni 2009, midsommarafton. Jag har ännu inga bilder att visa upp från dagen eller kvällen, dem får ni vänta på tills söndag eller måndag kväll. Vi åker mitt i dagen ut till Långön för att traditionsenligt tillbringa helgen där tillsammans med mina två systrar och deras familjer. Ifjol var våra föräldrar borta då de för första gången besökte Ryssland, i år befinner de sig för första gången på turistresa i Tallinn. Så det blir bara "flickorna" med familjer, och säkert som vanligt i gott sällskap av villagrannen Dolores, som avnjuter midsommaraftonens läckerheter, förhoppningsvis på stranden i någorlunda hyggligt väder. Rätt soligt väder utlovas, men det fortsätter tyvärr vara svalt. Men det lär inte hindra kusin-skaran från att simma både en och flera gånger, vi vuxna sitter nog hellre på bastutrappan och umgås.

I väntan på bilderna från midsommar 2009 gör jag en kort återblick till midsommarafton 2008:







Värdinnor för fredagstemat: Annika, Desirée och Petra.
Övriga fredagsbloggare: se högerspalten

6 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Vilka härliga bilder! Här blåste styv kuling igår och det är frisk vind idag också, blir inte så mycket utevistelse. Hoppas er midsommar blir liiite som den i fjol, den verkar varit kanonfin.
(Jag känner en till som fyller år):-D

Annika sa...

Hoppas att ni får en fin midsommar nu!
Verkligen fina bilder från i fjol!!
Det är verkligen bilden av en sommardag!!
KRAMAR!!!

Taina sa...

UNDERBART! Att fa sitta pa en bastutrappa pa en midsommarafton. Gud sa jag langtar efter den tiden da jag gjorde det nar jag bodde hemma i Finland och vi grillade korv och badade bastu!
Onskar dig en riktigt trevlig midsommar.
Kramen!

Anna, Fair and True sa...

Härliga bilder!

StrandMamman sa...

Fritt ur hjärtat: Kommer ett midsommarinlägg så småningom!

Annika: Tur att det finns foton så man kan gå tillbaka och minnas, för i huvet hålls ingenting... :)

Taina: "Den finska grönsaken" = grillkorven avverkade vi redan på eftermiddagen, garanterat färska korvar från den lokala korvfabriken, som svågern jobbar för :)

Anna: Tack!!

Marianne sa...

Ni hade det lika härligt på midsommar förra året, ser jag! Vackra bilder!