torsdag 4 juni 2009

Förra veckoslutet

Har ju helt missat att lägga ut lite bilder från förra veckoslutet. Sorry. Här kommer de, bättre sent än aldrig...

Fredag kl. 17.15 har Dottern sin ridlektion....



.... och jag passade på att ta mig en promenad under tiden.



Promenaden går längs en tyst och stilla byväg.



Plötsligt bryts tystnaden.....



... och Intercity-tåget på väg norrut sveper fram....



... och förbi... lämnar bara spåret efter sig...




Promenaden går vidare. Känner doften av nyutspruckna häggblommor...



... och hittar en helt underbar blomstervägg vid ett uthus!!



Lekande barn = levande barn....



... medan annat har tjänat ut sin tid och förpassats till förgängligheten...




Trots ett fantastiskt "matbord"...



... så är gräset alltid grönare på andra sidan!



"Du där med kameran, vad glor du på???"

Det blev lördag, en härligt solig och fin dag, och efter barnens skolavslutning och två studentuppvaktningar var det dags att bege sig 18 km norrut, till stranden!


StrandHunden och StrandKatten, bästisar som njöt av att få komma ut i det fria!


Efter att jag bäddat sängen med nyinköpta lakan slängde jag mig på den och njöt en stund jag också, av stillheten och utsikten!


Söndagen fick oss att jubla av förtjusning: sista maj, ett fantastiskt högsommarväder med 25 graders värme!! Det kändes som på en medelhavssemester att sitta ute på terassen och njuta av frukosten :)) Plötsligt kände jag att det är lääääääänge tills min sista arbetsdag före semestern börjar, dvs. den 27 juni.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

ar den andra koppen at mej????

londonmamman ;)

StrandMamman sa...

Anonym: Den blir det sen när du är här!! En viss son har countdown tills när ni kommer till landet, så det är nog bäst att du snart ger ett datum för när ni visar upp er för oss... jag tror att nerräkningen har nåt med Wii att göra, jag borde sända en beställningslista åt dig.