fredag 5 juni 2009

Fredagstema: Blågult

Nu har Annika, Desirée och Petra med gemensamma krafter tagit över fredagstemat, Show and tell, och idag handlar det om blågult. Hmm, har ju mina aningar vad de har fått den idén från, de svenska tjejerna... :) Men, här är vi ju mer blåvita om man säger så, och jag får gnugga geniknölarna för att komma på vad jag ska skriva och berätta om. Köpte förra veckan en mysig blå kudde åt Sonen och en gul åt Dottern, men de kuddarna är nu på villan, så jag kan inte visa dem. Så det får bli bilder från diket framför mitt stenparti här i stan i stället! Klicka gärna på dem för att se detaljerna tydligare.



Ha ett skönt veckoslut!
Övriga fredagsbloggare och juni månads teman ser ni i högerspalten.


16 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Mer blågult kan det väl nappast bli. Maskros och förgätmigej.

Tankevågor sa...

Så fint....verkligen blå-gult! :-))

Mia sa...

Härliga sommarbilder! :-)

Erica sa...

Riktigt härliga sommarbilder :)
Hoppas du får en trevlig sommar!

Taina sa...

Godmorgon där borta i Suomi landet! De hade nog en tanke om ämnet. blågult, men jag valde ändå att tolka det på mitt sätt och det är ok hoppas jag.
Tänk att blommor kring ett stenparti kan vara så vackert att titta på! Och vad hade du för tanke med att köpa dessa kuddar? Ryckte det i den den svenska genen ;)
Ha en underbar helg!
Kram

Annika sa...

HAHA, jag tänkte just på det hur ni finlandssvenskar skulle tolka temat.
DET blev ju jättebra!!
Som sagt, snacka om blågult på den sommarängen, och om du bara visste vad jag saknar Österbotten i detta nu.
Stora kramar!!!

StrandMamman sa...

Fritt ur hjärtat: Nu text till Sjösala vals: "Gullviva, mandelblom, maskros, förgätmigej"!!

Londongirl: I första hand tänker man ju på en mörkareblå färg då man tänker blå-gult, men ljusblått är fint det med!

Mia, Erica: Tack! Ha det så bra och hoppas solen sänder många varma strålar på er i sommar!

Taina: Jag läste din tolkning redan tidigare idag, den var otroligt bra. Kuddarna: dotterns villarum går i gult, sonens i beige och blått, det passade bra med just de kuddfärgerna, så inga genryckningar här inte ;) Ha det skönt, och andas, Taina, andas!!

Annika: Tack ska du ha! Ska jag skicka ett postpaket med maskrosor åt dig för att stilla längtan??! Kram!

Anna, Fair and True sa...

Trevlig helg till dig också!

Anonym sa...

Jättefina bilder!! Får ännu mer svensk (nordisk) sommarlängtan... jag har påbörjat nedräkningen till mitt svenska "sommarlov", åker den 25 juni!
Hi hi, vi tyckte att det passade bra med blågult precis före nationaldagen för vissa av oss ;-) Trevlig helg!

Millan sa...

Fina sommarfoton! Jag kan tanka mig att det inte ar helt latt att hitta foton med fargkombinationen bla-gult om man inte har en svensk flagga att fota :-). Trevlig helg

Grekland nu sa...

Gult och blått är underbara färger i naturen! Vissa färgkombinationer är finare där än på kläder till exempel. Skön helg på dej!

Annika sa...

NEJ TACK!!!
Maskroseländet har jag NOG av här i Washington också...
:-)

Livet på Citronodlingen sa...

Hej!
Nu har vi haft dragning i tävlingen om de tre berlockerna från pysselgrottan inne på "Livet på Citronodlingen".
Kika in för att se om du har vunnit! ;o)
Hälsningar Pysen/Helena

StrandMamman sa...

Anna: Ha det bra du också!

Petchie: Jo jag gissade att det var det ni hade i tankarna :) Inte länge kvar till 25:e nu!! Må gott!

Millan: Näe, jag fick nog funder a en god stund... men råkade sen gå förbi mitt dike!!

Grekland: Det fina är ju att det finns så många nyanser av blått i naturen, allt från det himmelsblå till havets djupblå... Längtar förresten till Grekland nu, det är så många som är där på semester nu :(( Kram!

Annika: Okej, du slipper få paket :))

Pysen73: Spännande!! Men hittar ingen info på citronodlingen ännu...

leopardia sa...

VILKET somrigt dike! Finfint! :)

StrandMamman sa...

Leopardia: Mitt dike brukar få beundrarkommentarer pga. förgätmigejen - inte alla diken som får det!!