onsdag 30 april 2008

Valborgsmässoafton

Nyss var det sista december, nu är det plötsligt sista april - hur gick det till?? Hm. Valborgsmässoaftonen är skönt varm, termometern visade över 20 grader då jag på för några timmar sedan körde till lite norrut för att avtacka en kommundirektör som går i pension. Min chef, som skulle ha varit med, ringde och meddelade att han troligen fått matförgiftning... så jag fick fara ensam den här gången.

Nu ska jag ordna lite inför kvällen, vi är traditionsenligt bortbjudna till V:by, det blir knytkalas den här gången. Måste också stryka kördräkterna inför morgondagen. I morgon bitti kör vi som vanligt till N:by för att tillsammans med min släkt lyssna då manskören och ungdomsorkestern sjunger in våren, sedan hör det till att gå till glasskiosken och köpa vårens första lösglass, mmm. Få se vad de har för nya smaker i år. Efter det mjöd och struvor hemma i trädgården hos mamma och pappa, och sen lämnar vi barnen där, de far med mommo och moffa på 1-majfirande till K:joki, medan jag och Pappan får så lov att fara på 3 timmars genrep med kören. Barnen ska för första gången komma och lyssna på konserten, tillsammans med mommo (som alltid brukar vara där) och moffa (för första gången). Få se om de orkar hela konserten. Om inte så tar moffa och far hem till oss med dem.

Valborgshälsningar till alla läsare!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Glada vappen såg jag ju att NI hade i den lyckliga staden. Roligt att du gav dej till känna.

U sa att hon hade länkat till din blogg så nu har jag läst dina inlägg

Barbro