torsdag 17 april 2008

Visst kommer våren




Solen strålade idag, om än inte så varm.

Och det som under veckoslutet gömdes i snö kom upp i tö :)








Kolla gärna närmare in den lila krokusen mitt bland alla de gula:




















Tömde terasssen och skurade den, så att vi får dra ett nytt lager impregnering på den, den har farit rätt illa i vinter. Sonen roade sig med att fånga myror och dränka dem i skurämbaret...











Torsdag = Allas Veckotidning-dag. En skön stund i solen för Dottern, med Tusse som gott sällskap. I tidningen är det horoskopet, "Veckan brott" och "Direkt ur livet" som gäller för henne nu.










Jag började också röja bort gammalt gräs och ris ur blomrabatterna. Plötsligt låg det någon och "ruvade" i skräphögen. Månne det kan kläckas kattungar om man är kastrerad frass???

3 kommentarer:

Susann sa...

Värst va ni e flitiga då. Ni kan ju komma hit och fortsätta, tack. Huvet fullt av snor och hostar som jag vet inte vad, då får man inte nåt gjort.

Syrran

StrandMamman sa...

Sonen snorig & hemma för tredje dagen, jag har fått vara hemma med honom 2 av dessa så därför har jag fått något smått uträttat.Men inte mycket mer än det jag skrivit om :))

Anonym sa...

Va talar ni om vår ja sir jo bara snö på bakgården

Ciss