måndag 21 april 2008

Måndag

Tur att inte alla måndagar är som den idag... Våra morgnar är för det mesta totalhysteriska här hemma timmen mellan att Dottern stiger upp och tills hon far iväg till skolan. Idag tappade jag nerverna med henne totalt, och var på god väg att säga upp alla kontrakt med henne men nöjde mig med att bokstavligen slänga ut henne på trappan på avkylning.... !!! Sen kommer man till jobbet och chefen sticker sig in efter en stund och frågar om man har fått en bra början på dagen... gggrrrrr!!! Printerproblem och telefonladdare som slutade fungera förgyllde dagen ytterligare. Dottern for hem på eftermiddagen men hade vare sig nyckel eller telefon med sig så hon fick inte tag i mig. Efter att hon försökt klättra upp för a) stuprännan och b) spjälverket på väggen ("jag tänkte gå in genom takfönstret eller klättra ner genom skorstenen") kom hon cyklande till jobbet för att hämta hem mig.

Nåja, kvällen har varit lite lugnare. Hade cykellektion med Sonen, och han gjorde stora framsteg, och var själv också väldigt stolt. Fick också baksidan av trädgården färdigkrattad.

Inga kommentarer: