tisdag 29 april 2008

Sista tisdagsövningen

Ikväll hade kören sin sista tisdagsövning inför 1-majkonserten, en längre övning än normalt. Vår dirigent har råkat ut för en ordentlig förkylning med hosta, men orkade ändå inspirera oss till att ge allt i de sånger vi övade. Kören är för tillfället rätt imponerande till omfång, närmare 60 pinnar satt i bänkarna idag. Det ska bli roligt att få uppträda i den stora salen igen. Fjolårets konsert minns jag allt för väl, den ville jag inte vara med på men tvingade mig ändå till det. Några dagar innan fick svärmor sin förkrossande sjukdomsdiagnos, konserten ville hon ändå komma på och ville att jag skulle sjunga, och det visade ju sig sen att det var enda gången hon var utanför sjukhuset efter att hon åkt in dit för en vanlig blodprovstagning... det blev en tårfylld konsert, jag vet att årets blir mycket trevligare. Alla varmt välkomna 1.5. kl. 19!

Inga kommentarer: