måndag 14 april 2008

Jobb jobb...


Det var en synnerligen vit värld som bredde ut sig inför oss i morse. Fick sopa bort ett flera centimeter tjockt snölager av bilen för att komma mig iväg till jobbet. Var fanns all den här snön under vintermånaderna?? Skulle ha gett oss mer glädje i januari än nu, då vi redan hann börja plocka fram vårskor och -jackor och kolla in blomknoppar i rabatterna...

Efter kvällsmaten skulle ungarna till den nyöppnade djurtillbehörsaffären och skaffa saker åt Jakki. Det blev matkoppar, leksak och en bädd att sova i. Undrar just vad Tusse kommer att ha för åsikt om familjetillökningen??

Jag var på ett företagsbesök till en fabrik ikväll, tillsammans med några andra rotarianer. Ett intressant besök, jag har inte varit inne i den fabriken här i vår stad tidigare. Såg en del rutinmässiga monotona löpande-band-arbeten, och blev att fundera på hur dessa människor orkar med detta, dag ut och dag in. Jag skulle själv inte klara av det allt för länge vet jag. Å andra sidan tar arbetet slut när arbetsdagen är till ända, och de behöver inte ägna en tanke åt det innan det är dags för nästa skifte. Sjäv har jag både ett och annat jobbrelaterat ärende att grubbla över mest hela tiden, och laptopen väntar nu på att jag ska ta itu med att förbereda de sista uppgifterna inför morgondagens styrelsemöte... ibland önskar jag att jag skulle ha ett jobb där inget tankearbete skulle krävas mellan kl. 16 och 08 och under veckosluten, vad befriande det skulle kännas!

Sonen grät sig till sömns ikväll, han saknar farmor... om 2 veckor är det ett år sedan det ofattbara sjukdomsbeskedet. Hur kan tiden gå så fort??