tisdag 29 april 2008

Nattuggla och nattvandrare

Dottern somnade förvånansvärt snabbt i kväll. Hon hade sin första träning inför stafettkarnevalen idag på eftermiddagen. Efteråt hade hon tagit sin kompis med sig hem och de hade badat i bubbelbadet, med massor av skum.... spåren var rätt avslöjande.

Sonen satte av med ordentlig fart då vi tog en cykeltur tillsammans på kvällen. Han har riktigt kommit igång med cyklandet nu, det känns roligt. Vi cyklade iväg och hälsade på Jakky. Dottern kom också dit, hon hade halsband och koppel med sig och vi tränade promenad två varv runt huset.

Då vi kom hem fick jag telefonsamtal av en väninna som ville ha promenadsällskap. Det ställde jag gärna upp på, vi ses så sällan då hon inne i veckorna arbetar i ett stort hus i huvudstaden... samtidigt fick vi planera lite inför valborgsmässoaftonens fest hemma hos dem.

Pappan bytte till sommardäck på min bil, det tackar jag för!

Nu har den här nattugglan suttit och skrivit på en anhållan som vi från jobbets sida måste ha klar för underskrift i morgon. Ett mycket viktigt dokument, som förhoppningsvis leder till många hundra tusen euro...!!

En nattvandrare gick just förbi, på väg till vår säng. Han kommer så gott som varenda natt. Och den andra steg också nyss upp och var törstig, och passade på att tända några lampor som hon alltid gör - vårt hus lyser så gott som varenda natt med full belysning, inga problem för någon att hitta hit! Jag gissar att hon också hade tänkt sig att smyga ner i fotändan i vår säng, det har hänt flere gånger nu igen de senaste veckorna. Det blir allt för trångt med fyra i sängen, jag ligger obekvämt hopkrupen mitt i sängen mellan man och son, och försöker låta bli att sparka på Dottern... mitt morgonhumör brukar vara allt annat än bra efter en sådan natt!

Inga kommentarer: