söndag 27 april 2008

Hundnamn

Jaha, nu har jag blivit upplyst av Dottern om att hundnamnet inte stavas Jakki utan Jakky! Jag försökte diskutera mig fram till att det skulle passa bättre med ett i på slutet, men icke. Hon har ju dessutom sytt och broderat en kudde åt honom i skolan, med namnet på. Så jag får väl foga mig i detta. Alltså: JAKKY.

Vi hälsade på i valpfamiljen idag. Fyra av de sju valparna har nu flyttat till sina nya hem. De tre som var kvar vaknade, kissade på golvet, kröp upp i våra famnar och busade med varandra. Vårt lilla "odjur" ser ni på bild här, mitt i lekens hetta. Världens farligaste hund! Eller...?? Många små gaddar har han åtminstone!

Kul är att en av valparna har flyttat nära oss, på andra sidan "stora vägen". Vi träffade familjen ute på hundpromenad idag på kvällen. De tog valpen igår, och den första natten har förlöpt riktigt väl. Snart vet vi hur det lyckas hos oss... Men än har Jakky några dagar på sig att leka med sina två bröder, idag var det en hård dragkamp om vem som skulle få vanten som låg i hundhagen. Det var inte lätt att lyckas få en bild på det hela för det gick riktigt vilt till! Starka Jakky till vänster i bild. Här syns det bra att han är ljusast av valparna, och dessutom den enda släthåriga, de andra har alla mer eller mindre lockig päls.






Inga kommentarer: