onsdag 23 april 2008

Försvunnen

På grund av att både Mamman och Pappan igår eftermiddag satt och lyssnade på Hjallis Harkimo fram till kl. 17 ordnade vi specialarrangemang för barnen, de fick fara en stund till Faster som bor knappt 2 km från oss. Dottern var först hemma en stund innan hon for dit. Hon brukar alltid cykla, så vi var rätt förvånade över att hon farit till Faster promenerande denna gång. Nåja, det visade sig vid läggdags varför. Vår Tusse är sällskaplig av sig så brukar vara snabb att komma med då någon av oss ger sig ut på promenad. Det vet Dottern, och hon passade denna gång på att locka med sig Tusse då hon skulle iväg, ville antagligen ha med den till Kusinerna. Så hon promenerade, och Tusse följde efter, över stora vägen och längs med livligt trafikerade gata. I ett skede, då hon skulle över gatan, har hon burit honom en bit. En liten bit före Fasters gatukorsning har han hoppat in i ett litet skogsparti, och efter det såg hon honom inte mer.


Det här fick vi alltså reda på 21.30-tiden igår kväll, då vi funderade över varför Tusse inte synts till på hela kvällen. Jag körde runt i Fasters stadsdel med bil och kollade, och Pappan satte länkskorna på sig och for ut och söka. Ingen Tusse. Dottern påstod dessutom att Tusse av någon anledning saknade sitt halsband, som han alltid brukar ha på sig och som har en namnbricka med telefonnummer.


Nu är det morgon, och fortfarande har ingen Tusse synts till....

1 kommentar:

Jemayá sa...

ojdå, jag vet hur hemskt det brukade kännas då Totte var på villovägar. Började ju läsa i slutet (eller början kanske...), så jag vet att det slutade väl :). Har ni kastrerat honom? Här är katterna på vägen var och varannan dag, ofta har jag fått chasa iväg dem när de också ska på promenad med oss (vilket jag ju sällan gör). Er Tusse liknar ju faktiskt rätt mycket vår Nalle-Amon 8som jag kallar honom :). Snart blir det riktigt liva hos er, heheh. kramar