måndag 16 mars 2009

Soff-tankar

Ungarna sover i sina sängar, Pappan sover i badkaret, Hunden sover på golvet, jag har tv-kväll, just nu Project Runway (och lite bloggläsande). Skit i alla saker som väntar på att bli gjorda, just nu sitter jag här i soffan. Bra så. Tycker jag. Så det så.

Söndag eftermiddagen blev en total bedrövelse efter att Dottern flippade ur. Mina nerver håller inte för allt det hon gör och skrikande vräker ur sig. Det känns bara för j---gt.

Lördag kväll kom mina föräldrar hit som barnvakter, då jag och Pappan var på en fest som jag överraskande blivit inbjuden till, en megatillställning med närmare 600 deltagare!! Bland dem hittade jag också en släkting från V:mo, min pappas kusin T-E med fru G. Kul att träffa dem, det är så sällan jag numera besöker den sidan av släkten. Dottern hade under tiden hållit mommo och moffa på alerten genom att ha en ingående diskussion om mänskokroppen och mänskans fortplantning...

Vädret är sååå bedrövligt klottigt nu, idag fick vi en massa blötsnö, såna där stora maffiga blaffiga läbbiga sjok som kladdar sig fast på kläderna och i håret och ansiktet. För att inte tala om hur gatorna och vägarna ser ut... det sprutar långa vägar då bilarna kommer körande, man får akta sig för att inte bli dränkt av snösörjan. Hoppas det här får ett snabbt slut och försvinner inom en vecka! Nu vill jag få hit våren!!

3 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Trist med urartning som tar all kraft. Vilken tur att ni har barnvakter tänker jag.
Idag ska jag plantera vår! Jag orkar inte vänta längre..

Annika sa...

Förstår att våren är väntad hos er i Österbotten.
jag lämnade ett snöigt Sthlm (underbart fö) och kom tillbaka till ett vårligt Washington med påskliljor och gröna gräsmattor. Inte dumt....
Vad tråkigt att din flicka får sådana där utbrott. jag förstår fullt ut att det är knäckande.
Kram!!

StrandMamman sa...

Fritt ur hjärtat: Vi kämpar på.... ibland lyckas vi få barnvakt, ibland inte. Vi har kämpat på med den saken sen min svärmor som bodde nära avled för snart två år sedan, alltför ung.
Plantera du så kanske våren kommer hitåt också!!

Annika: Jag vill också ha påskliljor och gröna gräsmattor, nu!!
Jo dusterna är många och tuffa, och vi får höra både ett och annat mindre vackert ur hennes mun... mycket hör förstås ihop med adhd:n men vi godkänner ändå inte allt hon gör och säger. Suck suck...