tisdag 24 mars 2009

Salander & Blomqvist

Nu har jag läst alla tre Millenniumdelarna - sträckläste dem och gillade dem jättemycket!! Så synd att det, av förekommen anledning, inte blir fler Salanderböcker... :((( Biopremiär här på "ettan" detta veckoslut, måste väl nog gå och se den men är samtidigt lite tveksam eftersom jag ännu är så inne i bokkänslan med alla detaljerna och mina egna föreställningar om huvudpersonerna.

Nu ska jag gå och klura ut vilken av alla mina olästa böcker i bokhyllan som står i tur att bli läst som följande.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har nu börjat med första boken och skulle inte alls egentligt ha tid att jobba idag, jag vill bara läsa vidare. I natt drömde jag t.o.m. om olika alternativ för handlingen. Jag lever mig alltid med hull och hår in i det jag läser och ser på, därför är jag också lite försiktig med vad läser och ser.

Anonym sa...

Ojdå, jag var så anonym att jag inte ens undertecknade mitt inlägg, det var alltså Ann-Marie som börjat läsa första Larsson-boken.

StrandMamman sa...

Bered dig på att du inte skulle ha tid att jobba alls innan du läst ut den sista... :))) Och ha del 2 nära till hands då du läst ut 1:an, och 3:an då du läst ut 2:an, för du vill omedelbart läsa vidare!

Anna, Fair and True sa...

Jag är nog forfarande inne på att skippa läsningen men jag vill se filmen

Annika sa...

Filmen var superbra!
jag såg den ju när jag var hemma i Sthlm nyligen.
Tyckte att Lisbeth Salander var right on the SPOT!!!
Mikael nykvist tyckte jag inte lika mkt om, tyvärr.
Men jag tycker ABSOLUT att du ska se filmen!!

StrandMamman sa...

Anna: Äsch, inte ska du skippa läsningen, du missar så många detaljer då.

Annika: Jo jag ska nog och se filmen. Kanske redan det här veckoslutet ifall någon vill vakta barn under tiden... Lisbeth känns som en häftig typ i boken, gillar henne skarpt, så det ska bli intressant att se hur hon gestaltas i filmen. Hmm, kan nog tänka mig att Nykvist inte är riktigt rätta "Kalle"-typen. Själv föreställer jag mig honom lite mer åt Morgan Alling-hållet... (som INTE borde ha fallit ur Let´s Dance utan borde ha varit i final, tycker han borde ha vunnit hela tävlingen!)