fredag 13 mars 2009

Fredagstema: Min drömdag

"The Spa... a little piece of heaven on earth
Behind a large glass door in London's Covent Garden lies an oasis of peace, calm and tranquillity.
Leaving behind the pressures of everyday life, you enter a world where time stands still and relaxation pervades.
Engulfed in a haven of luxurious surroundings, soothing sounds and rippling waters, your mind, body and soul are balanced, restoring a sense of serenity and vitality. "

Så beskrivs The Sanctuary Spa på deras hemsida. För tre år sedan hade jag förmånen att tillsammans med Londonmamman stiga in genom den här dörren på Floral Street, och från bruset och vimlet i Covent Garden landade vi i en stresslös, lugn och avslappnad miljö.



För oss småbarnsmammor var det en helt underbar dag och kväll, helt för oss själva... och gissa om vi njöt!


Vi badade, var på behandlingar, gungade, relaxade, åt en härlig lunch, låg och tittade på fiskarna i Koi Carp Lounge, satt och myste i våra tjocka badrockar medan vi drack gott vin tillsammans med goda ostar, vilade, och hade det såååååååå fridfullt och skönt!!! DET var en verklig drömdag!


Sanctuary Spa har egna underbara kroppsvårds- och skönhetsprodukter, som vi fick pröva på. Och naturligtvis köpte jag med mig hem flere av dem då (de säljs i deras egna butik + i Boots-butikerna), liksom vid Londonbesöket för några veckor sedan. Dessutom brukar den alltid lika snälla Londonmamman förse mig med en del då och då.


Den här spa-dagen för tre år sedan var en riktig drömdag, som varje kvinna borde få uppleva, och som jag gärna skulle uppleva på nytt. Skulle jag vinna en större summa pengar på lotto eller någon lott skulle jag inte tveka - det skulle bli ett Sanctuarybesök för mig och mina väninnor!!! DET drömmer jag om!



Alla bilder kommer från Sanctuary Spas hemsida.

Tack Erica för månadens fredagsteman! Övriga fredagsbloggare finns i spalten till höger.

11 kommentarer:

Sparkling sa...

låter helt underbart! jag går på spa behandlingar ibland men har aldrig haft en hel-spa dag låter underbart!

Fritt ur hjärtat sa...

Låter juvligt. Tänk att jag gick i Covent garden helt ovetande om
The Sanctuary Spa ....

Emmama sa...

Later riktigt harligt! Tack for tipset om de produkterna, ska kolla pa mitt Boots har i Aberdeen :) Trevlig helg!

Erica sa...

Det låter som en underbar dag, ett härligt minne att se tillbaka på och något att önska för framtiden :D

Hoppas du får en bra helg!

Anonym sa...

Jag har också SPA-drömmar! :-)

Anonym sa...

Så härligt det låter! Lyx - med stora bokstäver, för en småbarnsmamma (men även alla oss andra också!)
Spa är härligt och något jag skulle unna mig om plånboken vore något större...
Ha en fin helg!

Anonym sa...

Det lät helt underbart! Mer spa åt folket!

StrandMamman sa...

Till er alla: Vilken bra slogan -Mer spa åt folket :)) Ja den lyxen borde vi alla ha möjlighet att unna oss då och då. Sanctuary var inte billigt, men den resan satsade jag på upplevelser i stället för shopping, trots pågående rea. Och jag ångrade det absolut inte! Så ta fram spargrisarna och sök reda på ett mysigt spa att drömma om! Det går också att önska sig spa-bidrag till morsdag och födelsedag!! Kram på er tjejer!

Marianne sa...

Ja, en spa-dag är verkligen underbart. Nu var det länge sedan, men det kanske är någonting liknande jag skulle behöva just nu. Det finns säkert någonting bra (och dyrt) på ett av lyxhotellen här. Ska faktiskt ta och undersöka det.

Sist var i Istanbul när en kompis fyllde 40, vi kidnappade henne dit och badade turkiskt hamam. Renare än så blir man nog inte : )

Kram!

StrandMamman sa...

Marianne: Jag understöder varmt att du ska söka upp ett fint spa där borta!!
Jag vill gärna nån gång pröva ett riktigt turkiskt hamam. Testade det som fanns vid vårt hotell i Alanya i höstas, men har på känn att det var rätt så "turistiskt"...

Anna, Fair and True sa...

Ser härligt ut! Verkligen en drömdag!