lördag 7 mars 2009

Eftermiddagspromenad

Det blev ett helt fantastiskt fint senvinterväder nu på eftermiddagen. För en dryg timme sen gick jag ut och gå alldeles ensam, och efter bara några minuter var jag ute i naturen. Blev förargad då jag kom på att jag inte tagit kameran med mig, men kom så på att telefonen ju finns i fickan. Här får ni några glimtar från min sköna promenad!


En strålande vacker vårvinterdag!



Som muffinsar med topping, eller som gräddbakelser, ligger de där i snön och väntar på vad då?? Jo att bli uppätna...




Jag gillar björkar! Deras skimrande vackra stammar lever med årstiderna. Än så är det vinter och grenarna är kala, men om två månader är de sprött ljusgröna och vibrerande av liv!!

Ett spår. Det leder hit. Eller dit. Det beror på vart du vill. Vart du är på väg. Vad är ditt mål??

Alltså: inte så dåliga bilder för att vara tagna med telefonkamera, eller vad tycker ni??!

7 kommentarer:

Victoria sa...

Haha! UFO-ägg!

Anonym sa...

Underbara vinterbilder och verkligen inte illa för att vara mobilkamera.
Min mobil tar riktigt usla bilder.
Hoppas din söndag blir lika fin!

Tankevågor sa...

Så vacker vinter ni har!
Jag blir så IMPONERAD av dina mobilbilder! Så där bra bilder får jag inte med min mobil och ändå sägs det att det är en bra kamera i den.

Nu har jag varit nere och läst ditt härliga inlägg från London....helt underbart att läsa och se alla glimtar därifrån! Gissa om jag får London-längtan.
Har inte varit där sen i början på juni och en tripp i början på september!! Ett halvår sen. Suck.

Musikanta sa...

Så fantastiskt vackra bilder du har tagit med din mobilkamera. Jag har inte ens försökt att fota med min, köpte den i höstas och har än så länge bara använt den till att ringa med...

Det är ju givetvis synd att jag inte har lärt mig det - mobilen har man ju med sig överallt.

Christel sa...

Underbara vinterbilder, här i Skåne har det regnat bort, nu längtar jag bara efter lite sol, en lävägg, en dag utan blåst och så lite mer snödroppar. Välkommen tillbaka till mitt arbetsrum! Kram

Lia sa...

Hahaha, dum fråga jag ställde dig på min blogg. Ni har ju VINTER! Som bara den. Men bilderna är ljuvliga. Kram

Jemayá sa...

Vilka underbara foton du tog - nu då jag äntligen skaffade mig en tel med kamera har det visat sig att den är botten :(. Grattis till Jacky, han är sååå vacker! Öh, stilig, heter det väl när det är manligt :). Kände din fasa med datorn här i änden, inte skoj när sådant händer (men lyckliga du som har någon att ge datorn till att fixas - jag får så lov att fixa det själv, tack och lov har jag en kusin som jobbar på Nokia, så det är alltid sista utvägen :). kram