torsdag 26 mars 2009

4-Lista

Blev utmanad av Jemayá att göra denna lista:

4 TV program : Cityakuten (ER), 24, Amazing race, NCIS

4 saker jag gjort idag: varit sekreterare på fullmäktigemötet på jobbet, e-postat info från mötet till pressen och alla möjliga andra som behövde få veta vem som valts till styrelsen mm., tittat på tv med förkylda sonen, vikt undan tvätten så jag fick fram glassen ur frysen!!! (sak 5: ätit en halv liter trio-glass...)

4 saker jag längtar efter: sommaren, Londongudsonen som kommer på snabbesök om en månad tillsammans med Londonmamman, inspiration att reda upp i sovrummet, en sommarresa vi ska göra i månadsskiftet juni/juli

4 saker på önskelistan: en södernresa, nya gångstavar, 10 kg mindre på vågen, en storvinst på Lotto

4 saker jag avskyr: att stryka kläder, skriket & bråket här i huset, stressiga morgnar, kokt kål

4 saker jag tycker om att göra: slappa framför tv:n, läsa, resa, blogga

4 saker jag ätit idag: kaffe & smörgås till frukost på jobbet, salladsbuffé & flygande jacob till lunch tillsammans med vårt fullmäktigt i vår jobbrestaurang, bacon & stekta ägg till middag, och som sagt: en halv liter glass för en stund sen...

Utmanar: alla som känner för en lista :)

3 kommentarer:

Erica sa...

Hej och tack för kommentaren i min blogg :)
Vad roligt att du gillat mina teman för den här månadens Show&Tell. Det har varit väldigt roligt :D

Jag kommer strax att skriva i min blogg vem som tar över i april (det är http://vastmanlandskan.blogspot.com).

Anonym sa...

Glass innehåller kalk (gjord på mjölk), dvs ytterst nödvändigt för oss kvinnor som kanske dricker för lite mjölk... Glass är ett livsnödvändig livsmedel, så inga betänkligheter om glass inte...

Soliga hälsningar från Kokkola

StrandMamman sa...

Nej jag har absolut inga betänkligheter då det gäller glass - ju mer desto bättre! :))) Och förstås helt absolut nödvändigt för mig som slutade dricka mjölk som 4-åring :) Må gott där i norr!