måndag 30 mars 2009

Slaskig söndag

Det är inte skönt då det i slutet av mars kommer blöt våt äcklig slaskig snö. Men det är väl den snön som ska "äta upp" den gamla snön, och på så sätt släppa fram våren.

Pappan och jag var med syster C + J på bio på eftermiddagen. Eftersom det finns bloggläsare som håller på och läser Millennium-böckerna eller har tänkt göra det så tänker jag inte berätta mer om "Män som hatar kvinnor" än att filmen helt klart är sevärd, även om man läst boken innan. Fast personligen föredrar jag boken, den innehåller så mycket mycket mer än filmen. Det slog mig att filmen egentligen är rätt avskalad då det gäller dialogen, inget onödigt prat alls. Men det funkar bra ändå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var frestad att gå och se filmen nu i helgen, men vi hann inte för ett inplanerat teaterbesök. Vi såg Såsom i himmelen. Något av en barlast tyckte jag att det var att ha sett filmen och hela tiden göra jämförelser med den, men sevärd var pjäsen nog. Nu när den är avklarad är filmen nästa i nöjeskalendern.

A-M

Grekland nu sa...

Jag tyckte mycket om filmen (även om den var otäck bitvis) - mer än jag hade trott att jag skulle göra. Allt kändes "rätt", men visst är boken ännu bättre, det blir nog nästan alltid så.

StrandMamman sa...

A-M: Jag skulle gärna också se Såsom i himmelen på teatern, om jag får möjlighet till det. I min nöjeskalender står tjejmiddag i Hfors på torsdag kväll :)

Grekland: Jag skulle faktiskt nästan ha lust att läsa boken en gång till, och suga i mig mer av detaljerna!

Annika sa...

Tyckte att Micke Nykvist var för slät...Man fick inte alls se ngt av den starka persnlighet (o kvinnokarl) som han ska vara...
Däremot var Rapace Lisbeth Salander, och jag tyckte resten av skådisarna var jättebra också!
BRA film! Helt klart!!
Boken bättre dock...OCH ettan tyckte jag fö var den klart bästa boken i hela millenniumserien!