fredag 21 augusti 2009

Tröööögt...

Oj vad det går trögt för mig att komma igång med bloggandet igen efter sommar & semester. Inga bilder blir det ännu denna vecka, men ska i nästa vecka ta itu med att visa endel foton från sommarens händelser. Just nu finns det så mycket att reda upp här hemma ännu. Har tvättat massor med kläder, handdukar och lakan (både hemifrån och från villan), de har legat som Mount Everest ovanpå frysboxen och gett mig svindel och utmattning... Ikväll fick jag åtminstone kläderna vikta och sorterade, handdukarna vikta och lakanen i egna högar i väntan på mangling. Återstår att få kläderna att vandra vidare från soffbordet till rätta skåp... Mina klädhyllor i centralgarderoben väntar fortfarande på utlovad storrensning, och de rena mattorna på utplacering. Ja ja, det ordnar sig så småningom allt det där, förr eller senare... :)) Huvudsaken man är frisk och nöjd med livet (åtminstone ibland mellan varven)! Mañana, mañana!
Ändrade mig: det blir en bild idag i alla fall, en av sommarens fina kvällar.

6 kommentarer:

Ebba Christina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ebba Christina sa...

Allting ordnar sig till sist. Och allting har sin tid är ett annat sätt att se på det hela....
må så gott/Ebba

Annika sa...

TACK!!
SNÄLLA T, TACK!!! Nu har jag minsann suttit och lusläst den svenska texten till Satumaa!! O GUD vad jag tycker om den! Den tangon är helt fantastisk, och så finsk!
Jag hörde den "PÅ en gåva i toner" på Radio Vega för ngra veckor sen, och jösses, jösses vad jag NJÖT!!!
Sen såg jag att det var Lars Hulden som översatt från finska. SÅ BRA alltså!!
Tack snälla, Strandmamman T!!
NU skulle jag då bara vilja få tag i Arja Saijonmaas skiva från tidigt 80-tal. den där hon sjöng finska tangos och visor översatta till svenska.
jakten går vidare!
JÄTTEKRAM!!!

Emmama sa...

Ja ligg du lagt och njut! Vilken fin bild pa slutet, otroligt vackert!

Anonym sa...

Men hallåå... man behöver inte mangla lakanen, det går så bra att sova i dem ändå :) Använd din tid på något roligare.

Carina

StrandMamman sa...

Ebba: Så rätt så! Kram!

Annika: Skivan har jag inte, så där kan jag inte hjälpa dig tyvärr. Hoppas du hittar den!

Emmama: Jag har gjort mitt bästa ;) Ja visst har vi en fin natur-tv där ute vid vår strand!!

Carina: Jovisst skulle det gå att sova på/under omanglade lakan, problemet är bara att jag är uppväxt med att lakanen ska manglas och tycker att det känns så skönt att ligga på det släta svala tyget... Minns hur jag brukade vara uppe med fammo på hennes vind och mangla hennes lakan, i det som senare blev mitt rum då vi bytte hus, och hon varnade mig alltid för att få fingrarna i kläm så som hon fått nån gång tidigare i livet. Hennes skadade nagel visades alltid upp som bevis på hur det kan gå. Själv brukar jag lyfta mangeln på soffbordet och sitta och mangla samtidigt som jag tittar på nåt avsnitt av nån serie som jag har haft på bandning... men före själva manglandet gäller det att hitta nån som vill dra lakanen med mig, och det är där det brukar haka upp sig och högarna får ligga och vänta!