tisdag 11 augusti 2009

Svettigt...

Oj, tänkte jag i morse. Tänk om ungarna skulle vara lika ivriga varje dag över att få fara till skolan!! Första skoldagen efter sommarlovet, de somnade bra igår kväll men på morgonen var Dottern i farten redan 5:50 vilket betydde att hon kom och väckte oss andra... Påklädning och frukost gick fint, och sen cyklade de bägge iväg ca 45 minuter innan skolklockan skulle ringa in. Sonen har ju bara några hundra meter till sin skola, medan Dottern nu fick lite längre väg då hon började i ny skola, ca 2 km härifrån.

På eftermiddagen tornade åskmolnen upp sig och det bullrade rätt ordentligt då jag tog ut Jakky på en kort promenad efter att jag kom hem. Fick skynda oss de sista hundra metrarna då regndropparna började falla. Fick ett skyfall som varade ca 5 minuter, sen sken solen för fullt igen, men luften var svalare och friskare.

Ikväll har jag varit på ett Zumba-pass ca 30 km härifrån. Min systers väninna, på besök i nejden från nuvarande boningslandet USA, ordnade ett träningstillfälle i en skolsal för alla som var intresserade att komma och pröva på. Roligt hade vi och oj så svettiga alla blev!! Jag har som målsättning att träna på egen hand med hjälp av mina dvd-skivor åtminstone 2 gånger per vecka, men nog skulle det också vara roligt om någon skulle börja dra en grupp, skulle gärna gå med då.

Vet inte så mycket mer idag.... borde röja upp... om jag orkar.... eller så kan jag kolla på tv....

2 kommentarer:

Taina sa...

Vad kul!!! Jag dansar också Zumba! När jag var i Sverige i somras passade jag på att delta i ett pass de hade i Gävle. De skulle marknadsföra Zumba och i höst drar de igång på allvar. Här i USA har de kört ett tag nu. Sååååååååå kul. Sååååååååå svettigt.

En zumbakram från mig

StrandMamman sa...

Det var ju från dig jag fick första tipset :))

Hoppas att det börjar utbildas instruktörer här också, så att de kans starta grupper.

Zumbakram tillbaka till dig!!